Direktlänk till inlägg 3 november 2019

De första stegen

Av maria tafvelin - 3 november 2019 07:21

Söndag morgon. 9 minusgrader och klarblå himmel. Ser ut att ska bli en strålande dag med full sol :)  Underbart :)


Igår gick jag bara ut och pinkade hundarna, sedan letade jag reda på sladden till motorvärmaren. Kupévärmaren hittade jag dock inte .... vart fan kan jag ha lagt den? Får fundera några varv till. motorvärmaren är ju dock viktigast att få igång. Efter det kopplade jag hundarna och gick över till Pernilla som gjort Otto klar för promenad runt byn. Han somnade rätt snabbt och sov hela vägen runt. När vi passerade hemma hos  mig gick jag in och lämnade hundarna, fortsatte sedan bort till Pernilla och Mattias hus, lämnade Otto i vagnen utanför och gick in. Otto sov fortfarande när Pernilla kom hem från träningen, men bara några minuter, sedan fick jag hämta in honom. Pernilla bjöd mig på potatis- och blomkålssoppa till lunch - supergott, och Otto fick typ korv stroganoff med bulgur.Otto visade att han nu börjat gå lite smått, så himla kul! Pernilla skickade en liten film häromkvällen där han tog sina första steg (eller, ja .. inte hans absolut första, för de kom ju inte på film)  :) Han var på ett strålande humör som vanligt och gick lite fram och tillbaka mellan mig och Pernilla. 


Pernilla duschade och vi packade in Otto i bilen och åkte på IcaMaxi för att handla. Jag gjorde stommen till smörgåstårtan igår, ni vet, den som beställdes till i dag. Efter morgonrundan ska jag göra den färdig, samt göra en "snyggtårta" som beställaren Ulrika benämnde det ... fniss. Jag har fria händer både med smaker och utseende, så det blir kul :)


Jag håller ju på att tömma min frys, och igår tog jag fram den sista rödspättan, som jag panerade och stekte. Hade åxå några sparrisar där, som fick hänga med ut i värmen. Gott blev det :)

 

Det fanns två till som gärna velat smaka ... fniss

 

Tvsoffan med bland annat "så mycket bättre" 

 

Idag blir det nog långpromenad, då vädret ser ut att ska bli så fint. Kan även bli att hundarna får dra lite kätting så att de får jobba lite mer. Direkt jag druckit upp  mitt kaffe ska jag kolla i frysen vad jag ska hitta på till middag. Eller, nu vet jag.... jag skrev ju häromdagen att jag var sugen på kyckling, men att jag inte hade någon kyckling ... guess what, det hade jag .... fniss. Det upptäckte jag när jag grävde fram rödspättan. Tror jag lägger kycklingfilé i slowcookern, det blir bra :) Det här med att tömma frysen blir bara roligare och roligare för varje dag, och det blir lagom att få avfrosta den när jag är färdig


Nä, nu känns det som att det är läge att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, väcka hundarna och ge dem frukost. Efter promenad ska jag ta mig lite frunch, sedan sätta igång  med tårtorna. Det är Julia, Theos gamla ägare som ska komma och hämta tårtorna, då det är hennes bror som ska firas idag, Theo blir nog överlycklig :) Det blir Alice åxå ... fniss


Ha en superhärlig Söndag, njut av dagen i den mån det går, gör nåt värt som du ikväll kan känna dig nöjd och glad över att du faktiskt gjorde :)


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards