Direktlänk till inlägg 8 november 2019

Omstart

Av maria tafvelin - 8 november 2019 05:31

Fredag morgon. 7 minusgrader och molnigt. Kl 05.15 åkte Hannah iväg till jobbet, jag vinkade från kontoret, tror inte hon såg mig men ändå ... fniss. Min dator talade om för mig att den behövde startas om för att virusuppdateringen skulle kicka igång. Tryckte på rutan som sa "starta om nu"  Vet inte hur många gånger jag fick trycka innan den faktiskt började jobba .... och herregud, det var den segaste omstart jag varit med om.... tog typ en kvart. Men, nu ska väl allt vara frid och fröjd :)


Igår var det cornflakesfisk på menyn på jobbet. Knaprigt och gott :)

 

Till det bjöd jag på kokt potatis och äppelsås. Smaskens. 


Efter jobbet gick jag ut med hundarna, sedan iväg för att passa Otto en stund, Pernilla åkte och tränade, och Mattias hade inte hunnit hem från jobbet. Vi lekte kurragömma, å herregud vad han skrattade, han fick palt och morötter till  middag

   

En tredjedel på golvet, en tredjedel i haklappen och en tredjedel i magen :)   Sen kom Mattias och jag åkte hem igen. 


Förresten, kolla vad jag var och hämtade igår direkt efter jobbet. Den fanns på i en bortskänkesgrupp på facebook och jag var först att säga- Jag tar gärna den. 

 

I helgen ska jag dela den och plantera i krukor :)


Idag bjuder jag på korvfrestelse till lunch och nåt kul till mellis. På fredagar brukar jag ju skoja till det lite extra till melliset. Här hemma blir det tacos då jag hittade köttfärs i frysen. Eller, jag Visste att jag hade köttfärs, det är ju inte så att allt jag tar fram ur frysen kommer som en total överraskning ... fniss ...  Hyfsat många middagar kvar innan det är dags att inhandla nåt nytt i alla fall. Det jag behöver handla nu inför kvällens och helgens måltider är sallad och creme fraiche .... resten finns. 


Nä, nu är det dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Har suttit och läst både Norran och aftonbladet, allt ifrån Isabella Löwengrip, 5 år gammal Lingongrova, besparingar i skolan och farliga tabletter på vift i Västerbotten. Nu är det dags att starta upp dagen här i Boviken. Kaffet är uppdrucket och jag är redo :)  Fyll din dag med värda grejer så hörs vi i morgon :)


Gomorron

 
 
Ingen bild

Liselotte

8 november 2019 06:33

Häftig blomma,Monstera eller Monstrea,,förstnämda är det nog:-) Äppelsås lät spännande,,hur gör du den? Önskar en fin helg.

maria tafvelin

8 november 2019 21:35

Jo monstera heter den. Har en sedan tidigare men den är betydligt mindre. Äppelsåsen gjorde jag på filmjölk, finhackat äpple, salt och peppar :) Ha en superfin helg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards