Alla inlägg den 26 december 2019

Av maria tafvelin - 26 december 2019 07:51

Torsdag morgon. 2 minusgrader och molnigt. Ställde alarmet på 7.30 igårkväll när jag la mig. Otto kommer hit 9.30 och dessutom måste jag lixom bryta tillbaka från extrem sovmorgon till att kunna kliva upp 4.15 i morgon, då jag ska vara på jobbet före kl 6


Igår efter morgonrundan drog jag iväg på IcaMaxi och inhandlade en bit ryggbiff som jag tänkte tillaga med sous vide-manicken. Efter det passade jag Otto medans ungdomarna drog iväg på bland annat Elgigantens mellandagsrea. När de kom tillbaka tog jag en sparktur med hundarna och fixade med tillbehören till ryggbiffen. Det blev hasselbackspotatis och grönpepparsås. 56 grader i 4 timmar fick köttet gå. Det blev superbra!

     

Efter maten blev det tv-kväll i soffan. Jag såg bland annat GES, så det blev sång och musik :) 

 

I morgon, för exakt ett år sedan, skrev jag till Eveline - förra ägaren till Alice, första gången. Jag hade ju bett Moa hålla ögonen öppna för en staffe till omplacering, då jag mist Kelly och Paddy, och Molly vid det laget visat att hon inte hade långt kvar. Det var nog ödet som styrde, för om det var samma dag eller nåt sånt, hade Eveline kontaktat Moa och hört om hon visste någon pålitlig och bra människa som sökte en staffe. Det var så vi kom i kontakt med varandra. Alice har snart varit här i 1 år. Det har gått snabbt det här året. För exakt ett år sedan idag, var jag barnvakt en stund till lille Otto

 

Min största kärlek <3


Inatt drömde jag lite tokigt igen. Jag drömde att jag var ledig, men jag var på jobbet ändå av någon anledning. Som vikarie i köket fanns en tjej som jobbar på Granngården i vanliga fall. Hon målade om hela köket i ljusblått, även golvet. När klockan var 10.20 frågade jag när maten var klar, och hon hade inte ens plockat fram något ur frysen, för hon höll på att måla. Fniss .... då gick jag ut och tog ett bad i sjön. Helsnurrigt :)


Idag är det 15 år sedan tsunamin tog omkring 230 000 liv. Det är fortfarande helt ofattbart hur många det egentligen är. Tänk att en sådan katastrof kan hända, och man kan inget göra åt det. Naturen har saker för sig som vi inte rår på. Eller .... är det så att vi manipulerar naturen så att det kommer att hända liknande och till och med större katastrofer framöver?   Klimatsmart, klimatkompensera ... man kan räkna ut sin klimatpåverkan och påverka den. Man kan sikta mot att bli klimatneutral. Googla tex på "klimatkompensation" och läs själv. 


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och ge dem mat, ta en morgonrunda och sedan göra mig redo för Otto-tid :)  Ha en superfin Annandag, gör nåt värt av den här dagen. 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards