Direktlänk till inlägg 28 december 2019

Bästare

Av maria tafvelin - 28 december 2019 07:55

Lördag morgon. 9 minusgrader och halvklart. Lyssnar på "Ring så spelar vi" , sörplar kaffe och kollar nyheter. 


Igår var jag ju ensam vuxen på jobbet, första barnet kom 8.45, andra barnet kom 12.30 Det var en lugn dag, värmde en matlåda från frysen som vi åt till lunch, jag och barnet som var där då. Efter lunch kom den andra lilla krabaten, och jag stekte bananplättar till mellis. Vi körde lite dans och gympa, la pussel, lekte på bilmattan, läste bok, sjöng .... ja, sen hann vi inte så mycket mer så var dagen slut. 


Hem, ut med hundarna en kortis, sedan bara lugn. Jisses, jobbat en enda dag på hela veckan, och man kommer hem och är helt slut .... fniss


Idag startar jag upp med morgonrutinerna i vanlig ordning, sedan kommer Otto över medans Pernilla tränar. I övrigt har jag inte planerat upp dagen, vi får helt enkelt se vad jag hittar på :) Jo, jag tror förresten att jag ska provlaga smördegsinbakad potatis. Jag vill ha det på nyårsmenyn, men vill prova en gång först. 


Nyårs .... tänk så innehållsrikt detta år har varit, helt otroligt. Vi gick in i 2019 med Otto som liten bebis, förlorade Molly efter att på kort tid förlorat både Kelly och Paddy. Bara dagar in på nya året så kom Alice, och hon passade in som hand i handske redan från första dagen. Slutade jobba på Wallins Kafferepet och fick möjligheten att träffa Pernilla och Otto varje dag under flera månader. Fick jobb på städfirma och jobbade där några månader, slet som en dåre, kånkade, bar, städade, svettades ... fniss  och sedan, helt plötsligt dök mitt drömjobb upp, jag sökte och FICK DET. Resten vet ni :)


Ni vet att jag alltid sagt till Pernilla och Hannah : allt ordnar sig. Ja, det ÄR så :)  Allt ordnar sig. Ni vet att jag alltid sagt att jag fick det bäst. Ja, det fick jag :)  Bästare och bästare hela tiden dessutom :)


Nä, nu ska jag  sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken så jag hinner ut med hundarna innan Otto kommer. Ha en superfin lördag, gör nåt värt av den :)


Gomorron



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards