Direktlänk till inlägg 30 december 2019

3 gånger samma natt

Av maria tafvelin - 30 december 2019 05:30

Måndag morgon. 3 plusgrader och klart. Idag ska man nog få se solen :)  


Igår klev jag ju upp så sent att jag hann bara ta morgonrunda och dricka kaffe så var det eftermiddag ... fniss. Hade bestämt att stycka kycklingen och köra filé i sous vide, så jag styckade, skar ut bröstfiléerna, kokade låren och gjorde matlådor till Otto, vingarna till hundarna, skrovet spar jag och ska koka fond på. 


   

Hade en tunn skiva entrecote som jag skar i bitar och kokade tillsammans med potatis, morot och broccoli, och redde av, och gjorde matlådor till Otto av det åxå. Till min kycklingfilé lagade jag rotsaker i ugnen - potatis, morot, rödlök, paprika, brysselkål, päron, rödbeta och chevré ringlade lite honung över. I zip-påsen tillsammans med kycklingen la jag dragon, saltade efteråt när jag brynde den i het panna. Till detta gjorde jag en fetaostkräm med pressad vitlök och färsk hackad basilika.  Den där middagen kan vara det godaste jag ätit någon gång faktiskt

 

Efter maten påbörjade jag "Ottorummet" . La in alla gymgrejer på kattvindan, så nu ska jag köpa tapeter och leta saker att inreda rummet med. Det ska bli superkul :)


Hade lite svårt att sova inatt, och det fattar ju jag åxå vad det beror på - jag sov ju typ halva dagen igår ... fniss. Somnade rätt snabbt precis som vanligt, men vaknade första gången 00.45 Jahapp .... det var lite tufft att somna om, men till slut gjorde jag det. Vaknade igen 03.20 .... lite svårt att somna om, men till slut gjorde jag det. Vaknade 04.45 av att Alice skällde till, gissar att rådjuren var härutanför och tuggade bär från busken vid bilen.Vaken 3 gånger samma natt.  Efter det var det lika bra att kliva upp. Känner mig pigg så det är ingen fara, och .... jobbar ju bara idag, sen är man ledig 2 dagar igen. 


Idag ska jag börja lite senare, tänkte åka förbi på IcaKvantum och handla så att jag kan koka mer marmelader idag. Det är inte många barn, men jag är inte ensam vuxen, så jag kan vara i köket hela dagen och fippla. Tänkte baka nåt inför seniorfikat nästa vecka åxå, få se vad jag hittar på. 


Läser på Norran att varningen för ishalka ligger kvar. Bara att ta det ytterst lugnt på väg till jobbet idag, och hoppas att alla andra i trafiken åxå gör det

Nä, nu tror jag att jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och få igång verksamheten. Ha en superbra dag, fyll den med nåt värt!


Gomorron


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards