Alla inlägg den 5 januari 2020

Av maria tafvelin - 5 januari 2020 07:03

Söndag morgon. 8 minusgrader enligt min nya telefon :)  Varför jag inte bloggade igår morse var för att jag blev sittandes med att försöka ta reda på mer exakt hur jag skulle få över infon från iPhonen till den nya luren. Herregud vad jag googlade och höll på. 

Efter morgonrunda i skogen och frukost, städade jag bort julgrejerna, sedan drog jag iväg på äventyr. Jag sprang in på IcaMaxi och Lekia, sedan iväg för att hämta en resesäng jag köpt på facebook, som Otto ska sova i när han är här :)  Svängde förbi på Moröhallen och hämtade min nya telefon. Vi kan säga såhär: Jag svor, slet mitt hår, var redo att kasta ut både den nya och den gamla telefonen .... Ungdomarna hade flytt till Umeå och IKEA, så där kunde jag inte få någon hjälp heller. La ner projektet flera gånger ... för att efter ett par minuter ta upp det igen .... vore väl FAN .... och vet ni ..... plötsligt fick jag till allt :)  Insta, facebook, Norran, skepark, jamen, massor med appar fick jag i ordning :)   BankID ... nä ... där blev det ju stopp naturligtvis. Man måste logga in på datorn med dosa och sladd för att kunna beställa ner till nya luren ...... hmm .... dosa med sladd.... när använde jag det sist? Har jag ens kvar den?   Blir att kontakta banken och beställa ny. 


Glad i hågen la jag ut den gamla telefonen på facebook. Fick snabbt startbudet .... sen har telefonen plingat inatt flera gånger. "är den här varan fortfarande kvar" ... ehh .... ja, det är budgivning som avslutas idag kl 13 har jag svarat. Nu är det ett litet dilemma. Jag hittar inte annonsen. Jo, på Marketplace, hur den nu hamnade där, men .... jag hade ju fått flera kommentarer och bud .... men de hittar jag inte längre. Vafan! Hur hanterar man det här jävla Marketplace??  Där går det inte se några bud, hur kommer det sig?  Vafan gör man? HUR gör man? Å vart tog annonsen vägen där startbudet lades, och flera kommentarer låg?   Ibland får man ju spunk


Jag måste skyndsamt köpa ett skal till min nya lur, så att jag inte tappar sönder den, det vore ytterst tråkigt. Det är väldigt mycket att lära sig med en ny telefon .... fniss ... men jag får ta det lite pö om pö ... är som sagt sjukt stolt över att jag fick igång den överhuvudtaget, och fick med kontakterna. Nu hoppas jag ju att den gamla telefonen är helt tom :)


Till middag värmde jag resterna av innanlåret jag körde sous vide, gjorde en potatisgratäng till. Jag hade över en liten bit kavlad smördeg ... och en liten bit brie, så jag gjorde smördegsinbakad brie till efterrätt. DET var en höjdare ska jag säga :)


 

Vid exakt den här tiden för ett år sedan, hade jag vaknat i Karlstad och väntade att Eveline och hennes barn skulle vakna. Jag och Eveline skulle ta hundarna på promenad på stan, sedan skulle jag packa och åka hemåt med Alice. Fattar ni att jag orkade köra ner på fredagen, och hem på lördagen, det tog ju typ 12 timmar per väg. Dessutom var jag helt pigg hela tiden, inte det minsta trött någon gång minns jag. Så ... idag har Alice varit Min i 1 år, det ska vi fira :)


Nä nu tror jag att jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hade gärna sovit lite längre idag, men ... telefonen... min nya telefon ... väckte mig med sitt plingande. Ibland tror jag att den okynnesplingar bara för att den vill ha sällskap. Ska se över det här med att hålla käft nattetid  :)


Ha en fin söndag, gör nåt värt av den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards