Alla inlägg den 10 januari 2020

Av maria tafvelin - 10 januari 2020 04:46

Fredag morgon. 1 minusgrad och klart väder. Idag får vi nog se solen :)   Vaknade 04.10 och kunde inte somna om, jag var alldeles för pigg ... fniss. MEN jag har suttit och fipplat med telefonen, man måste väl börja sätta sig in i alla finesser :)


Igår gjorde jag ju fiskburgare på förskolan, det gick hem :)  Tomatskiva och sallad som tillbehör, plus en dressing jag gjorde på fil, majjo, dill, citron och honung. Här är en fiskrätt som verkligen funkar. Mixade fisk, kryddade med salt och vitpeppar, gjorde burgare på 100 g/st, vände i ströbröd och stekte i olja. Enklare blir det inte :)  Nu hade jag raderat fotot från telefonen, glömde ladda upp bilden här på bloggen först... men den finns i mitt matinsta: mariasmatbilder   om  ni vill kika :)    Jag raderar bilder hej vilt, då jag inte vill ha över 15000 bilder i telefonen, som jag hade på min gamla ... fniss. 


Direkt jag diskat klart efter lunchen igår, drog jag igång med att koka kött inför dagens lunch som blir dillkött. Efter jobbet blev det en kort runda med hundarna, lite menyplanering inför nästa vecka, sen gjorde jag inte ett smack på ett par timmar ... fniss. När jag slappat färdigt tog jag sparken och hundarna och drog iväg en sväng. Fast ... efter 500 m lämnade jag sparken och promenerade istället ... herregud så välsandat det var, förenat med livsfara att försöka få upp lite fart på sparken. 

   

I ljuset från månen ... och pannlampan såklart, var vi ute en timme ungefär, sedan bar det iväg hemåt igen. 


Nu ska jag ta och sparka av mig tofflorna, hänga upp morgonrocken och ropa ner hundarna. Nu när jag ändå är uppe mycket tidigare än jag tänkte, så drar jag nog iväg på jobbet tidigare och slutar direkt jag diskat bort efter mellis i afton. Ha en finfin Fredag, Fyll den med nåt värt!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards