Alla inlägg den 25 januari 2020

Av maria tafvelin - 25 januari 2020 07:43

Lördag morgon. 4 minusgrader och klart. "Ring så spelar vi" ljuder ur högtalarna och perkon levererar. Under veckan som gått har jag ju börjat jobba 05, har klivit upp 04, klätt på mig, gått på toa, gått ut med hundarna, sen åkt iväg. Jag har hoppat över kaffe och morgonblogg, äntligen sitter jag här med kaffe och morgonblogg :)  


Barnen på förskolan har verkligen gillat maten under veckan. På onsdagen var det chili sin carne och en av föräldrarna bad om receptet på det igår, eftersom hennes son verkligen tyckte om det men ville INTE att mamman skulle "försöka sig på det" utan att först ta MITT recept. Kul! :) 

På torsdag gjorde jag fiskbollar med dillsås, och jisses vad de åt

 

Veckan avslutades med panerad schnitzel med stekt potatis och persiljesmör. Till och med småttingarna åt medSTOOOOR aptit, mellangruppen åt betydligt mer än vanligt, och äldsta gruppen tömde åxå byttorna.

 

Till mellis igår hade jag kokat jordgubbskräm samt fixat ett fruktfat med vindruvor och vattenmelon

 

Direkt jag slutade åkte jag på PacsOn för att hämta lite grejer jag beställt, sedan hem och ut med hundarna.Jo, jag var rätt så sliten, så det blev en otroligt lugn kväll :)  . Eller, tog en lite rask sparkrunda runt lillbyn 

 

 

21.30 kröp vi isäng, då gick det inte vara vaken längre. I vanlig ordning somnade jag direkt jag la skallen på kudden. Vaknade 02.30 och var sjukt glad över att jag skulle sova 5 timmar till :)  Hade ställt väckaren på 7.30 Inte läge att sova till mitt på dagen i helgen, för jag tänker köra några dagar 05-15.30 till veckan åxå och vill ju inte behöva vända på dygnet totalt ... fniss.


Idag ska jag baka mjukkaka, då jag fått en beställning. Hoppas på sol och fint väder, då blir det nog en långpromenad ut till ön. 


Nä, nu blir det härligt att få sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, har ju inte tagit på mig den morgonuniformen på hela veckan :)  Ha en superfin lördag, gör nåt värt av dagen!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards