Alla inlägg den 26 januari 2020

Av maria tafvelin - 26 januari 2020 08:06

Söndag morgon. 8 minusgrader och  molnigt. Nu har snöandet lixom kommit igång så det blir nog rätt mycket snö den här vintern åxå. 


Igår efter en kort runda med hundarna, åkte jag och köpte jäst. Jag hade en beställning på mjukkaka men hade glömt köpa jäst. Hem, slet fram assistenten och gjorde degen. Medan den jäste började jag städa och tvätta. När jag bakat ut mjukkakorna tog jag hundarna på en kättingpromenad

 

När vi kom tillbaka hem hade mjukkakorna svalnat såpass att jag kunde lägga dem i påsar och leverera dem. Stannade på IcaMaxi och handlade "på riktigt" på vägen hem. Fortsatte tvätt- och städprojektet, gav blommorna lite kärlek, slet in kanariepalmen i duschen och gav den en dusch .... hoppas den tar fart och får liv igen ... den ser rätt trött ut om man säger så .... men, bara vänta och se.


Till middag blev det stekt entrecote ,har ett par skivor kvar av entrecoten jag köpte, den från norrlandsgårdarna och försöker hålla mig till att äta det jag har i frysen, och inte bara proppa den överfull igen. Körde faktiskt en förrätt åxå. Mozarella var på extrapris, en tia per påse, så jag köpte en. Mozarella, basilika och körsbärstomat. Gudarns så gott det är

   

Ut en sväng med hundarna, sedan blev det tv-soffan. Fick ett sms av en vän 

- jag har hamnat i en livskris, kan jag ringa dig?

Självklart, svarade jag. Vi pratade i drygt 2 timmar och det kändes som om hon fick med sig någon positiv tanke när vi la på luren. Kvällspink och hopp isäng.


Jag har dragits med smärtor en längre tid. Det började för typ 3 år sedan, efter det sista bodypump-passet jag var på. Jag tog i så inåt helvete, körde tyngre än jag borde ha gjort, för jag fick så helvetiskt ont kring ... höfterna typ.Jag vet att jag skrev om det en del då det började. Det var nästan svårt att veta varifrån smärtan egentligen kom .... höftböjarna?  Höger skinka och lår har åxå gjort väldigt ont till och från och ibland på nätterna gör det så jävulskt ont. Nu vet jag vad det är. Det är ischias. Falsk ischias förvisso har jag läst mig till, då jag inte har ont i ryggen, men jag lovar, det gör så förbannat ont i skinkan och ner efter benet. 


Nä, nu har jag druckit upp kaffet och ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Jag ska ta ut hundarna en sväng, sedan får jag umgås med Otto :)


Ha en fin söndag. Lev Nu, Dö sen. Fyll dagen med värda grejer.


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards