Alla inlägg den 9 februari 2020

Av maria tafvelin - 9 februari 2020 08:14

Söndag morgon.1minusgrad och mest mulet. Ser dock ut att kunna bli lite sol :) 


Igår åkte vi ner på stan jag, Hannah, Pernilla och Otto. Vi började med att äta lunch uppe på Bistro A. Jag tog dagens sallad - räksallad med röda linser. Men så sjukt gott! Underbart att köpa en sallad som inte bara innehåller isbergssallad, gurka, tomat och en bråkdel protein. Nej, det var massor med räkor, mycket röda linser, ett kokt ägg, lite blandsallad och en dressing. Det var Ottos premiärlunch ute på restaurang och han fick tunna pannkakor. Hannah har kokat äppelkräm så de tog med lite i en burk, som han fick till pannkakorna. Han åt med god aptit :)  Efter maten tog vi en promenad vid älven så att Otto fick somna i vagnen.Vilken makalöst vacker dag!

 

Vi gick sedan en runda i några butiker, Pernilla köpte ny pymme till Otto, sedan begav vi oss hemåt. När vi nästan var hemma kom jag ihåg att vi skulle ju åka förbi på Moröhallen och hämta paket ... men, äh, det kunde jag ju ta min bil och göra senare. Kom hem, hämtade hundarna och tog en promenad runt lillbyn så att Otto skulle få sova lite mer. Efter promenaden åkte jag och hämtade paketet - en rutchkana till Otto :)  När jag satt ihop den ringde jag Pernilla och frågade om Otto vaknat, ville ju att han skulle komma och prova den :)  Pernilla och Hannah kom över med honom, sedan stannade han här medans de åkte och handlade. Oj så många vändor det blev i rutchkanan :)

 

Fotot blev himla suddigt, men det var inte precis tid till att klicka in nån skärpa, utan mer att skjuta från höften så att han inte skulle hinna slå sig fördärvad. Han tyckte i alla fall att det var superkul :)  Nästan en timme höll vi på, sedan gick vi ner och läste lite bok, tryckte på knapparna till radion, lekte med blodapelsinerna, sen kom Pernilla och hämtade honom :)


Till middag blev det näst sista skivan entrecote tillsammans med lite ugnsrostade prylar och bea. Smarrigt :)

 

Hade tänkt se Mello, men fastnade i lite annat, så jag ska se mello på play idag istället. 


Nu skriver kåmpis Annica för fullt, hon håller på att kolla upp det här med biljetter till "stanna världen en stund" som vi ska ner till Stockholm och uppleva :)  Det är ju ett bra tag kvar, men kul att ha något att se fram emot :)


Nä, om jag skulle ta och sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hundarna är redan nere, de tycker nog att jag har väldigt stort spann i mina flextider ... fniss. Det blir nog kättingpromenad idag. 


Ha en superfin söndag, fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards