Alla inlägg den 25 februari 2020

Av maria tafvelin - 25 februari 2020 16:27

Tisdag afton.2 minusgrader och soligt. Det är ju faktiskt 10 minuter kvar till solnedgång. Jisses så långa dagar vi fått :)


Igår afton efter jobbet, hämtade jag ju Otto på förskolan. Jag fick med mig en glad liten filur som sjöng och pratade hela vägen hem. Vi tog ut hundarna direkt vi kom hem, sedan gick vi in. Vi hann gå upp i hans rum och leka en liten stund innan det var dags för middag. Efter maten insåg jag att han inte skulle orka vara vaken till kl 19 då han brukar göra kväll, han var helt enkelt jättetrött. 17.30 satte jag honom i duschen och där satt han i en kvart med vattnet strilande ner på honom

 

Kl 18 hade han fått på sig pymmen, jag värmde välling och vi gick upp. 18.08 sov han. För säkerhets skull gick jag isäng redan kl 21. Jag menar .... man vet ju aldrig ... kanske han hade lust att göra morgon kring 03 eller nåt ...  Nu vet jag inte vad klockan var när han ställde sig i sin säng och "hummade" och jag lyfte över honom till min säng, men han somnade omedelbart i alla fall. Själv sover man kanske inte superbäst med honom intill, men det gör helt enkelt ingenting. 


Kl 05 började min telefon spela sin morgonmelodi med fågelkvitter och typ vågskvalp. Underbart att vakna till.  Otto vaknade åxå, och var som en solstråle. Vi gick ner och jag drog igång perkon. Medans den puttrade gjorde jag en flaska välling. Jag hade tagit med mig ett av mina täcken ner, så vi gick till soffan där han drack sin välling, och jag mitt kaffe. Han hittade sedan ett lock att ligga och leka med :)

     

När Pernilla kom efter att ha slutat jobba kl 06, var han redo för förskolan. Själv gick jag ut med hundarna för att sen åka till jobbet. 


Idag bjöd jag på lasagne

 

funkar ju alltid typ. Kokade lite äpplen och gjorde en äppelkräm, diskade bort, fixade mellis ... vips var arbetsdagen slut. Åkte förbi på affären på vägen hem .. och nu är jag hemma, hundarna har luftats. Jag är trött ... fniss. Även om jag la mig tidigt igår, och det inte gör ett endaste smack att nattsömnen blev lite sisådär, så är det ett faktum att jag är lite trött  :)  Tur att jag inte har nåt jag måste göra ikväll, så jag ska alldeles snart parkera i soffan och sitta där tills det är dags för kvällsrunda med hundarna. Förresten ... tänkte på det här med hundarna, när Otto sover här. Jag tänkte ju inför första gången han sov här, att det kanske skulle bli jobbigt att lyfta över honom till sängen på morgonskvisten, att hundarna skulle vilja vara på och slicka honom i ansiktet och inte låta honom vara ifred, men de tankarna kunde jag snabbt slå undan. De kryper inte fram till honom förrän de ser att han är vaken, då han sätter sig upp och visar att han vill prata med "vovvovv" Så skönt! 


Nä, nu blir det soffan.Hoppas du haft en superbra dag! Här har solen lyst, både utomhus och inombords :)  


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards