Alla inlägg den 8 mars 2020

Av maria tafvelin - 8 mars 2020 08:37

Söndag morgon. 1 plusgrad och rätt så mulet. Några luckor i det gråa ser jag, men det är ju inte som igår, strålande solsken :)   Tur att jag tog tillvara på gårdagen :)


Morgonrundan blev runt byn, dryga 4km. Och, jag småjoggade en liten bit. När jag kom tillbaka, åkte jag på Solbacken för att köpa lite ben till hundarna, gick in på Rusta och småshoppade lite åxå, samt träffade Kickan som åxå var inne och shoppade :)  Så himla kul att ses!  Sprang in på Willys och köpte mig nya tulpaner, sedan bar det iväg hemåt igen. Städade lite, tvättade, skötte om blommorna, sedan gick vi ut igen, jag och hundarna. Magiskt väder!

           

Det blev lite lydnadsträning, godissök och lek , sedan gick vi in igen.  Jag tog fram en skiva karré ur frysen så till middag blev det grillad karré med kantarellsås och pommes. Jag har kommit på det ultimata sättet att göra pommes - skär potatisen i stavar, koka några minuter, häll av, låt svalna lite , kör sedan i airfryern.Frasiga, luftiga, supergoda :)

 

Det blev ett glas rött till. Mums! Tog en dusch och parkerade i soffan för att se Mello men det blev så att jag satt i telefon med en vän under hela programmet, så jag ska se det idag istället.Ja, jag satt faktiskt i telefon till 23.30, så det blev rätt sent för att vara jag. I afton ska jag  åka till Pernilla och sköta Otto medans Pernilla och Hannah drar iväg på evenemang. Kul!!! Jag längtar efter lillgubben <3


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Kaffet är uppdrucket och det är dags att vispa igång dagen. Ha en Skön söndag. Kom ihåg att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards