Direktlänk till inlägg 16 mars 2020

Ner med de tunga mörka, upp med de skira, ljusa.

Av maria tafvelin - 16 mars 2020 05:17

Måndag morgon.1minusgrad och klart. Det kommer att bli en solig och vacker dag :)


Igår,söndag, blev en lugn tillställning. INga promenader att tala om, utan lite röj här ute på gården för hundarna. Jag bytte gardiner. Ner med de tunga mörka, upp med de skira, ljusa. Underbart! 


Idag ska jag bjuda på nåt läckert till lunch på förskolan. Morot- och linsbollar med matvete och limesås. Jag har ju sagt till pedagogerna att de jättegärna får delge mig recept de vill att jag lagar, jag trixar ju gärna med nya grejer :)  En av pedagogerna skickade receptet på dessa bollar, så det blir att prova idag :)  


Idag ska jag även beställa varor från IcaKvantum. Jag gissar att vissa grejer kommer att vara slut, och framöver blir det att nyttja all min experimentlusta, då jag nog inte kan följa någon skriven meny, hyllorna är som sagt rätt glesa i butiken. Det blir att laga mat på det man får tag på. Den här veckan blir det dock inga problem, jag beställde förra veckan så att jag har till alla veckans rätter. Tror iofs inte att det ska bli något problem längre fram heller, kanske måste bli något mer spontan-luncher bara :)


Till middag igår blev det i alla fall en pizza på stålet. Hade slut pizzadeg, och ingen vetemjöl special, så jag gjorde degen på bara vetemjöl.Nej, det blir långt ifrån lika bra, men ... det fick duga

   

I afton har jag middagsgäst, då jag ju hämtar Otto :) Supermysigt <3


Nä, jag tror att jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Dagen har ju faktiskt redan rullat igång, och det är riktigt ljust ute. Solen går upp 5.49, alltså om bara 12 minuter. Härligt!


Ha en superbra måndag. Stanna hemma från jobbet om du känner dig snuvig, hostig, har ont i halsen och/eller har feber, men drabbas inte av hysteri. Inget blir bättre om man drabbas av panik. Vi fixar det här åxå, bara alla tänker sig för. Att tänka sig för, tänka på andra, hjälpas åt. DET är värda grejer. 


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards