Direktlänk till inlägg 17 mars 2020

Vabb- vård av barnbarn

Av maria tafvelin - 17 mars 2020 17:46

Tisdag afton. Den här dagen har inte varit som vanligt. Jag har vabbat med Otto. Han är förkyld och kan inte vara på förskolan. Pernilla har ju börjat sitt nya jobb, och vi gjorde upp en plan när hon fick det, att hon skulle i absolut möjligaste mån vara på jobbet den första månaden, så att hon verkligen får sätta sig in i sin uppgift. Igår var Mattias hemma med Otto, men resten av veckan blir det jag som vabbar. Innan jag åkte dit i morse svängde jag förbi på IcaMaxi,tänkte köpa med mig lite grejer så att jag kunde göra några matlådor, jag menar, laga mat på dagarna vill jag ju göra oavsett:)  Jag planerade lasagne, så jag köpte köttfärs. När jag kom till pastahyllan fanns 2! förpackningar ekologiska lasagneplattor, inga andra. Högg det ena paketet. Tänkte även  köpa vetemjöl, men där gick jag bet, fanns inte ett enda paket!   Köpte med mig två böcker åxå.


 

Han hade feber igår, och lite i morse, men var feberfri kring mitt på dagen. Mycket snor och en del hosta dock. Men aptiten var det inget fel på :)

 

Jag hade med mig sax och kam,  för vi hade bestämt att han skulle klippas. Han satt förvånansvärt stilla när han fick sin nya frilla :)

 

Han sov två gånger,först 9.30-10.30 och sedan 14-14.45 Medans han sov första svängen passade jag på att laga lasagne. Andra svängen ringde jag Försäkringskassan direkt han somnat, tänkte då hinner jag fixa det medans han sover. I princip samtidigt som jag var först i kön, vaknade han. Men, det gick ju bra ändå :)


16.30 kom Pernilla hem och vi åt middag - lasagne :) och sedan åkte jag hem, gick ut med hundarna och nu ska jag sätta mig framför tvn.Jag har ju sett en del idag, bland annat pressträffen där statsministern talade. Jag har nog fortfarande inte riktigt greppat hur allvarlig situation vi befinner oss i. 


Fortsättning följer ju kring Corona, bäst att försöka hänga med i svängarna. 


Ha en bra kväll. 

Tjing så länge

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards