Alla inlägg den 20 mars 2020

Av maria tafvelin - 20 mars 2020 06:16

Fredag morgon.10 minusgrader, soligt och vackert.  Fick faktiskt gnugga mig i ögonen en extra gång när jag kollade väderappen. Jo, 10 minus. 


Tisdag, onsdag, torsdag har jag ju vabbat med lille Otto. Igår hade han högsta febern hittills i sitt liv, när jag meddelade Pernilla att han hade 39.7, då åkte hon hem från jobbet för att vara med sitt lilla hjärta. Han fick alvedon så att tempen gick ner till 39.4,men upp till 40.2 ett par timmar senare. Lille vännen <3  Han har dock ingen torrhosta, utan slemhosta, så det är inte corona. 


Idag åker jag alltså på jobbet, eftersom jag inte har ens tillstymmelse till förkylningssymtom. Vi blir 3 i personalstyrkan, då flera är hemma med förkylningssymtom och några är lediga. Sara, som varit i köket istället för mig, får vara där idag åxå, jag kommer att vara i barngrupp. 


Nä, kaffet är uppdrucket, dags att sparka av tofflorna, hänga upp morgonrocken och ropa ner hundarna. Morgonrunda står på menyn, sen är det dags att åka iväg. Ha en härlig fredag, fyll den så värt det går. Det känns overkligt allt som händer .... ställen stängs ner, länder stänger gränser, skolor stängs, äldre ska hålla sig hemma ... men man ska inte vara orolig? Men, det är väl självklart att man känner oro. Kanske inte direkt orolig över att bli sjuk och dö, men ... hur kommer det att bli? Hur många förlorar jobbet? Hur många företag går i kk? Hur kommer samhället att se ut efter corona?


Vad kan JAG göra?  

Värt att fundera på. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards