Alla inlägg den 23 mars 2020

Av maria tafvelin - 23 mars 2020 05:14

Måndag morgon. Nollgradigt och hyfsat blå himmel ändå. 


Lyssnade ni på statsministerns tal igårkväll? Om inte så kan ni ju lyssna på det idag. Med stort allvar pekar han på ALLAS skyldighet att följa rekommendationerna som är utfärdade. Liv, hälsa och jobb står på spel. Det kommer en dag i allas liv då man måste göra uppoffringar, den dagen är här. Det går lixom inte blunda för allvaret,även om det fortfarande är svårt att fatta. 


Morgonrundan igår blev skoterspåret "nedanför Olles"

 

Efter det blev det städning och att hålla koll på nyheterna. Till middag blev det kycklingfilé sous vide,himmelskt gott!

 

Lugn kväll framför tvn, i vanlig ordning ...fniss. 

     

Nu börjar man på allvar höra vårfåglarna härute. Vägarna är nästan helt bara, även byavägen. Det, i kombination med att skoterspåren fortfarande finns kvar och går att gå på, är fantastiskt. Tänker att när läget i samhället är som det är just nu, är det av högsta vikt att se det Värda i det lilla. Ni som följt min blogg sedan startade för snart 10 år sedan, ni har ju fått träna på det varje dag :)  


Nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken,ropa ner hundarna och sakta köra igång den här dagen. Kom ihåg att se det värda i det lilla, när det nu är dags att fylla den här dagen med värda grejer. 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards