Alla inlägg den 24 mars 2020

Av maria tafvelin - 24 mars 2020 05:23

Tisdag morgon. 1 plusgrad och mestadels molnigt, som appen kallar det. 


Läser i norran om Corona och hur de i andra länder gör nu. I Frankrike är det tex bara tillåtet att motionera en och en - eller tillsammans med sina barn - högst en timme per dag. Dessutom får de inte ta sig längre än en km från sin bostad. I nederländerna får polisen rätt att i det offentliga rummet upplösa grupper på mer än tre personer, samt utfärda kraftiga böter om förbudet inte efterlevs.  Här i Sverige peppar man varandra att gå ut och äta.


Igår bjöd jag på korv å makaroner till lunch på förskolan. Idag skulle det, enligt den meny jag själv skrivit ihop, vara kokt fisk, äggsås och potatis. Jag hade dock snurrat ihop hela menyn i huvudet, så jag var säker på att det skulle vara kryddig indisk kikärtsgryta. Jag upptäckte mitt misstag när jag kom hem från jobbet igår, och jag hade ju inte tagit fram fisken ur frysen .... så det blir den där kryddiga grytan idag ... fniss. 


Så härligt att det är så ljust nu, både när man åker på jobbet, och en bra stund efter att man kommit hem. Visst är det fantastiskt att man där på senhösten tycker att det är mysigt när man får börja tända ljus och lampor ... och nu på vårkanten är det mysigt att det är såpass ljust att man slipper :)  


Hörrni, jag har nog läst nyheterna både långsamt och länge nu på  morgonen, för nu när jag kollar på klockan är det hög tid att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hundarna kom precis ner, de kände nog på sig att jag snart skulle ropa. Ha en superfin tisdag, det är nog Mer viktigt än vanligt att fylla dagarna med värda grejer. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards