Alla inlägg den 25 mars 2020

Av maria tafvelin - 25 mars 2020 17:08

Onsdag eftermiddag. 10!!! plusgrader och nära nog klarblå himmel. Blåser en hel del dock.Men .... det är ju ljuvligt med sol och dagsljus :)


Idessa Corona-tider kan jag meddela att jag och min bästa kompis Annica legat i framkant i många år, gällande det här med att undvika smitta. Vi har ju i många år haft våra "vinkvällar" per telefon - supersmart och smidigt... fniss. Vi har åxå väldigt många gånger "promenerat" per telefon, senast igår. Det går till så att Annica tar en promenad, med mig i headset :)  Själv sitter jag i soffan ... fniss. Skitkul faktiskt. 

- Var är vi nu?, frågade jag igår

- Vi passerade just Edelvik,svarade hon. Fniss


Det verkar som att många människor inte alls tar till sig, eller tar på allvar, det som händer - och fortsätter att hända ifall inte alla hjälps åt. Att människan är egoistisk är fel uttryck, men många är så egoistiska att man blir rent rädd. I sådana här lägen känner jag att det inte ens går att skylla på att man "missat" information. I ett sådant här läge är man tamigfan SKYLDIG att TA REDA PÅ INFORMATION, och sedan följa de rekommendationer som ges. Punkt. 


Idag bjöd jag på kokt fisk, potatis, äggsås och grönsaker till lunch. Gjorde åxå en god röra som passade bra till fisken - mixade hackad fryst spenat(tinad) med citronskal och saften av citronen, samt limeskal och saften av limen. Superfräscht :) Barnen gillar verkligen fisk, så det blev inte över mer än ett par små bitar. I morgon blir det kyckling med ris och nån sås ... tror jag gör dragonsås, det har blivit så mycket curry i slutet. 


Idag ringde en kvinna och frågade om det var möjligt att beställa en smörgåstårta till på fredag morgon kl 7. Javisst, ringde bageriet och beställde bottnar, åkte på Kvantum för att handla efter jobbet, så att jag kan göra stommarna i morgon ... sen börjar jag tidigare på fredag för att dekorera dem :) Superkul ju :)


På lunchen ringde jag Hannah. 

- Kan du köpa med dig torkarblad åt mig, så swishar jag dig

- Javisst, skicka reg.nr. 

Smidigt att ha en personlig Servicehjälp från OKQ8 :)


När jag kom hem från jobbet stod ambulansen på en grannes gård. Huvva, sånt känns aldrig bra, och kanske särskilt illa just nu. Hoppas det inte är något allvarligt. Nu är ju vårt sjukhus inte överbelamrat med coronapatienter, men under rådande omständigheter så vet man ju inte hur det ser ut. 


Nä, nu ska jag sätta mig en stund i soffan innan jag lagar middag, sedan blir det kvällsrunda, dusch och hopp isäng. Hoppas du haft en bra dag. Jag är i alla fall nöjd med min, och den är ju inte ens slut än, så det finns flera timmar till att fylla med nåt värt :)


Tjing så länge 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards