Alla inlägg den 3 april 2020

Av maria tafvelin - 3 april 2020 05:17

Fredag morgon. 2 minusgrader och molnigt. Det har varit burrigt, blåsigt, snöigt, och inte det minsta najs väder de senaste dagarna. Hoppas det blir något bättre framöver. Igår tog jag mig inte tid att blogga, jag låg faktiskt en stund längre än jag brukar, så jag prioriterade bort både kaffe och bloggande. Jag vet, helsnurrigt ... fniss. 


Försöker hänga med i svängarna när det gäller Corona. En sak som förbryllar mig lite idag är när jag läser Aftonbladet så går USA ut med att människor ska täcka ansiktet, alltså mun och näsa. Sjal eller bandana helst, eftersom munskydd ska reserveras för vården. Här i Sverige gör vi nästan lite tvärtom. Läser på Norran att det släpps lite på rekommendationerna kring sport, så det är ok att spela träningsmatcher och cuper i fotboll, så länge det sker lokalt och att "hemmalaget" verkligen förljer rekommendationerna. Morön har en inplanerad match mot Piteå i helgen, och kansklichefen får frågan om var man drar gränsen. 

"Det är upp till arrangören att känna ansvar. Helst ska man undvika längre resor men det finns samtidigt ingen specifik gräns"   Nä, det där med lokalt kan tydligen tolkas lite hursomhelst, det ser man ju även när det gäller tex bröd i butikerna. Det skyltas med "lokalt" men när man granskar etiketten om var det är bakat, så undrar man verkligen vad "lokalt" innebär. 


I afton blir det i alla fall pizzeria, lokalt i Varuträsk ... fniss. Jag är peppad och redo för Pizzeria Maria och kvällens 33 pizzor som ska bakas, paketeras i pizzakartonger och avhämtas av beställarna. Det ska bli  superkul :) 

Till lunch idag blir det krämig citronpasta med fisk :)


Nä, nu har jag suttit och läst nyheter såpass länge att det är dags att sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Ha en härlig fredag och fyll dagen med nåt värt. Kanske en fotbollsmatch?  :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards