Alla inlägg den 4 april 2020

Av maria tafvelin - 4 april 2020 07:35

Lördag morgon. 5 minusgrader och molnigt, kanske klarnar upp under dagen.


Igår bjöd jag på pasta med fisk på förskolan. Åts med god aptit, men jag är inte förvånad, fisk funkar bra bland barnen :)  Det speciella med igår var ju ändå att jag hade hämtpizzefredag. 34 pizzor mellan kl 15.45 och 17.30 Jag nekade ju två beställningar, eller blev det tre, då jag inte riktigt visste vilket antal jag faktiskt skulle hinna, men såg ju att jag faktiskt skulle hunnit dem åxå, men då vet jag till nästa gång. Jag kommer ju att köra en fredag i månaden. Kl 18 hade jag diskat bort och kunde göra helg


Man kan ju tro att det blev pizza till middag när jag kom hem, men det blev det inte. Det blev pasta och skinksås

 

Kvällen ble ju onekligen lite kort, men en gång per månad är det ju värt. 


Idag ska jag få åka och rå om Otto medans Pernilla tränar :)  Någon längre promenad ska det åxå bli, sedvanlig städning och tvätt lär det åxå bli. 


Hörrni, änglatrumpeterna, som brukar vakna i mars och nästan växa mig ur huset innan jag får ställa ut dem, de verkar svårväckta i år. Inte minsta tillstymmelse till liv faktiskt. Få se om alla har dött under vintern...  men det vore ju väldigt märkligt ... den äldsta fick jag 2015 och den har jag ju hållit vid liv sedan dess, Nåja .. det är ju ingen panik än så länge. 


Nä, nu tror jag att jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en superhärlig lördag, fyll dagen med nåt värt.


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards