Alla inlägg den 8 april 2020

Av maria tafvelin - 8 april 2020 08:05

Onsdag morgon. 5 plusgrader och molnigt. Sovit nästan hyfsat inatt faktiskt,men man börjar ju ha ont i kroppen. Inte pga förkylningen, utan pga att jag mest legat/suttit. Det har inte blivit många steg de här dagarna ska jag säga. Lär inte bli många idag heller. 


Läser att Thorax operationsavdelning i Linköping testade samtliga 50 anställda för covid, och hälften var smittade. Många utan några direkta symtom. Det är ju verkligen tankeväckande. Men, en stor orsak torde vara (min egen teori) att det är svårt att hålla de avstånd till varandra som krävs för att stoppa smittan. Tänker att så är det ju på tex förskolan åxå. Pedagogerna måste ju finnas nära barnen,hålla i famnen, trösta, byta blöjor mm.


Igår blev det broccolisoppa till lunch/middag. Drog ner lite chiliflakes för att bränna död på bacillerna i kroppen :)

 

Nä, nu ska jag snyta mig och ge hundarna mat. Kanske sparkar av tofflorna och hänger upp morgonrocken och tar på mig kläder till och med. Sen får vi se. Ha en bra onsdag, gör nåt värt av den


Gomorron 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards