Alla inlägg den 11 april 2020

Av maria tafvelin - 11 april 2020 08:04

Lördag morgon. 2 minusgrader och klarblå himmel. "ring så spelar vi" är i full gång. Jag känner mig nästan ok i förkylningen åxå, så det ser ljust ut :)


Igår, efter en kort runda med hundarna, åkte jag iväg och tvättade bilen. Måste ju lixom ha NÅT att göra, och att sitta i bilen medan den blir tvättad, kändes som en lagom sysselsättning :)  När jag kom tillbaka blev det påskfrunch - lyxig räk/laxmacka

 

Körde och hängde en tvätt, och småstädade lite. Gick ut på gården med hundarna och ett par nävar blodpuddingsbitar så att de fick nåt att göra åxå. Efter det blev det desto lugnare, då man känner att kroppen inte riktigt orkar så mycket än. Det behövs nog de här 3 lediga dagarna som är kvar innan man knallar tillbaka till jobbet.


Till middag blev det surf and turf

 

Var inte så pjåkigt :)


Inget är inplanerat idag, det blir som det blir. Kanske städa bilen, kanske inte ... fniss. Det är ju åxå så att ibland fixar och gör man saker som inte syns. Igår fixade jag ett tillfälligt hem till jättekaninen på 4h. Gården töms på djur för att det ska göras en omstart - storstäda och fixa saker som måste fixas, sedan blir det möten, ny styrelse osv. Kanhända att man går med i styrelsen till och med :) Vi får se. 


Fortfarande inget som helst tecken på liv i änglatrumpeterna. Känns jättemärkligt, men inte så mycket att göra åt. Jag har inte helt gett upp hoppet om att åtminstone NÅGON av dem ska hosta igång inom kort, annars får jag väl köpa en ny och börja om från början :)


Nä hörrni, nu är det kanske dags att sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken - ja ni hör, jag är bra mycket piggare idag :)  Ha en superfin påsklördag, fyll dagen med nåt värt, i vanlig ordning. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards