Alla inlägg den 13 april 2020

Av maria tafvelin - 13 april 2020 08:18

Måndag morgon. 2 minusgrader och det snöar även idag. Riktigt skitväder helt enkelt. Om det snöar en stund, för att sedan bli sol och fint ... det är ju helt ok, och mer som ett aprilväder ska vara tänker jag.  Det är ju inte ett dugg bättre än igår, snarare värre. Men, vädret styr man inte över. Mycket annat kan man påverka, men inte vädret :)


Igår mitt på dagen åkte jag till 4h-gården och lämnade ut jättekaninen till den som åtminstone ska ha hand om honom tills gården är omstartad. 


Vi var inte ute så mycket igår, kände att jag behövde både gårdagen och dagen på mig för att bli frisk, och det var mest värdefullt att få vila. Såhär stilla har jag inte hållit mig en hel vecka, någonsin, vad jag kan minnas. Idag är det väl bäst jag smyger igång med nån längre promenad. Spikskorna plockade jag ju fram igen, och de behövs nog idag åxå. 


Jag pratade med min moster Rut igår, i nästan 2 timmar. Det var jättetrevligt. Hon har ju passerat 80 och sitter isolerad hemma och vi pratade lite om hur trist det är när man inte kan gå på affären själv. 


Nä .... om jag skulle sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hur motigt det än känns att klä sig  och gå ut, så är det bara att borra ner skallen och verkställa. Det här är ju en nackdel när man varit mest inne en hel vecka, det känns lixom tungt att gå ut när det är skitväder. I vanliga fall reflekterar man inte så mycket över det. Man vänjer sig snabbt vid nya situationer, men att bara sitta/ligga inne och äta, det är inte hållbart överhuvudtaget ... fniss. 


Ha en fin måndag. I morgon är det jobb igen, så det gäller att skruva ur det mesta och bästa ur ledigheten. Även om vädret är skit, så finns det ju massor med värt att fylla dagen med. Ska vi säga så?! :)


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards