Alla inlägg den 14 april 2020

Av maria tafvelin - 14 april 2020 05:22

Tisdag morgon. 1 plusgrad och grå himmel. Snön ligger kvar men förhoppningsvis försvinner den under veckan, det ser ut att kunna bli hyfsat väder. 


Läser i aftonbladet, faktiskt andra saker än Corona. En 64-åring i Frankrike fick i present att åka stridsflygplan ... han var inte ens sugen på att göra det, men efter många om och men så blev det så ändå. Han var rädd, osäker, fick inte så mycket hjälp att sätta fast sig själv ... och när han i luften kände att han inte satt fast som han skulle, rev han tag i något för att hålla sig fast. Han rev tag i utlösningsmekanismen för nödutskjutning med raketstol. Detta medförde ju att han sköts ur planet, tappade både hjälm och syrgasmask, men lyckades ändå landa med fallskärmen med bara mindre blessyrer.    Herregud säger jag bara .. fniss. Vilken osannolik historia


Läser i Norran att Fyra brandbilar och en ambulans blev kallade till en villabrand här i Boviken igårkväll. Nu visade det sig inte vara en brand, utan skenet från lampor i ett växthus. Lite snopet sådär. Nåja, tur det inte brann. 


Idag bjuder jag på potatisbullar och bönsalsa på förskolan. Nu längtar man ju riktigt tillbaka till jobbet. 


Tror jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken nu. Sista klunken kaffe, sedan är det bara att gasa på :)  Ha en bra tisdag. Fyll dagen värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards