Alla inlägg den 15 april 2020

Av maria tafvelin - 15 april 2020 04:47

Onsdag morgon. Temperaturen på nollan, och det bara fortsätter att snöa. Det här var inte vad jag ville se när jag klev upp

   

Nu får det fan i mig vara nog! ... fniss  Dessutom vaknade jag kl 3.45 och kunde inte somna om .... låg och snurrade en bra stund, sedan klev jag upp. Nu är klockan 4.50 och jag har druckit första koppen :)


Igår bjöd jag på potatisbullar med bönsalsa till lunch. Bakade lite grötbröd att stoppa i frysen åxå.

    

Idag blir det lite fiskrätter från frysen till lunch, en typ fisk-buffé. 


Snabbt från jobbet igår för att hämta Otto på förskolan. Lillgubben, han blev glad när jag kom. När vi kom hit hem så var vi ute en stund med hundarna, sedan gick vi in till Hannah och Robban en sväng innan vi gick in till mig för att äta banan och umgås en stund. Jag får hämta honom i afton åxå :)


Men skit åxå, det snöar bara mer och mer, nu bara vräker det ner. Inte kul nånstans. HOppas plogbilen hinner köra en sväng härute innan det är dags att åka. 


Jag har fått beställning på pizza till ett styrelsemöte nästa vecka. Rätt kul att man vill ha pizza istället för tex smörgåstårta som är det vanligaste.  Jo, lokalen de ska vara i är såpass stor att de kan hålla stort avstånd ;)  


Nä hörrni .... det är lika bra att jag sparkar av mig tofflorna och hänger upp  morgonrocken. Det blir en snöig promenad nu på morgonen. Jag hade hoppats kunna ta fram vagnen i afton och ta en lite längre runda med Otto och hundarna, men vi får väl se hur det blir med den saken. Ha en superfin onsdag. Försök fylla den med värda grejer.


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards