Alla inlägg den 19 april 2020

Av maria tafvelin - 19 april 2020 08:18

Söndag morgon. 3 plusgrader och molnigt. Appen har ändrat sig något gällande solgasset den tidigare beskrev ... nu är det en lite mer blyg sol, som gömmer sig lite bakom molnen, på varje bild. Nåja, som jag sagt tidigare - vädret styr man inte över, det är bara att gilla läget och ta det som det kommer. 


Igår tog jag rundan genom skogen på morgonpromenaden

 

Det var kallare ute än jag trodde, men det var skönt ändå. Efter morgonrundan och frukost, åkte jag iväg till Pernilla för att passa Otto ett par timmar. Jag tog med honom på en liten shoppingtur och han var väldigt trött innan vi var tillbaka. Pernilla kom tillbaka precis när jag lagt honom, men när hon kom så ville han bara upp. Han fick komma upp och äta lite lunch, annars skulle lunchen blivit så himla sen för honom. Vi åt tacos :)  Mums!  Pernilla hade planerat att ta en cykeltur med honom efter maten, men eftersom han inte hade sovit, så valde hon att ta en promenad med honom i vagnen istället. Alltså, hur söt!?

   

Jag återvände hem efter att ha handlat lite. När jag kom hem var Hannah och Robban ute på gården, så vi gick runt och kollade växthuset och jordgubbslandet och pratade om ditt och datt inför sommaren. De skulle iväg och köpa nåt, så jag gick in till mig. Efter några timmar såg jag Hannahs skalle utanför köksfönstret. Hon och Robban var i min hundgård och fixade. Jag hade bett dem köpa en skiva av något slag att skruva fast på en lastpall, så att hundarna har nåt att ligga på och sola. Hannah stod med skruvdragaren i högsta hugg, och jag gick ut till dem. Nu har hundarna ett fint soldäck :)  Det var så soligt och fint att jag hämtade dem så att de fick vara därute nån timme. 


NÄr det var dags att börja med maten - lövbiff och pommes, gjorde jag upp en plan. Jag skar potatisen och kokade den. När den var färdig hällde jag av vattnet, och medans den kallnade (blir bättre pommes då) så tog jag hundarna på en cykeltur runt lillbyn. Hannah hjälpte mig att pumpa däcken tidigare på dagen. 

 

Vägen är bar hela vägen runt nu :)


Hem, fortsätta med middagen. Stoppade potaisen i airfryern, gjorde en sallad, och när pommesen nästan var färdiga, stekte jag lövbiffen och några sparrisar. Det blev ruggigt gott :)

 

När jag ätit färdigt blev det tv-soffan. Stjärnornas stjärna, bland annat, och klockan blev faktiskt riktigt mycket innan jag varit ute med hundarna på kvällspinket och kommit mig isäng. 


Idag ska jag iväg och handla lite till jobbet, jag ska ta ut hundarna var för sig, och i övrigt vet jag inte ... vi får helt enkelt se :)


Ha en superfin söndag. Gör nåt värt av dagen!


Gom

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards