Alla inlägg den 29 april 2020

Av maria tafvelin - 29 april 2020 05:27

Onsdag morgon.1 minusgrad och .... appen säger mestadels molnigt, men jag skulle snarare säga uppsprickande. Samma sak egentligen, fast uppsprickande låter mer positivt :)


Igår lagade jag en omelett med asiatiska smaker på förskolan. Till det råstekt potatis. Det var lite häftigt när en av cheferna (som är lite skeptisk mot vegetarisk mat) sa: Det bär emot att säga,  men maten var god, jag tog om två gånger ....    Fniss.Vissa segrar är större än andra, om vi säger så :)


Efter jobbet, en sväng på IcaKvantum, förbi på bageriet för att hämta smörgåstårtbotten (fått en beställning till i morgon torsdag) sedan hem för att ta en sväng med hundarna. Lite småkyligt ute, men till nästa vecka verkar det ska bli något varmare, fram tills dess får vi stå ut med kylskåpskallt.


Igår la jag ut i förskoleappen, som föräldrarna på förskolan har tillgång till, att det blir hämtpizza fredag 8/5. Jag har ju bestämt att ha hämtpizza en fredag per månad. Jag hann inte mer än lägga ut det så kom det in beställningar. 9 beställda pizzor hittills, och jag ska köra med två stål, så jag kan ta emot fler beställningar än senast, då jag stoppade vid 34 pizzor. Riktigt kul med pizzakvällarna :)


Idag ska jag bjuda på torsk med bacon och gräslök. Spännande kombo som jag aldrig provat tidigare. Ja, rätt mycket av det jag lagar har jag inte provat tidigare ... fniss ... men den här gången har jag åtminstone fått idén från ett recept, och inte bara från huvudet (som är det vanligaste) 


Nä .... dags att sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Kaffet är uppdrucket och Theo har kommit ner. Alice får jag ropa på om en stund och tala om att dagen har börjat :)  Ha en superfin onsdag, fyll den värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards