Alla inlägg den 2 maj 2020

Av maria tafvelin - 2 maj 2020 14:19

Lördag eftermiddag. 3 plusgrader och hyfsat grått, det har småregnat hela dagen, men vet ni .... det har inte bekommit mig ett endaste smack :) Vilket underbart dygn jag har haft sedan igår afton :)   Ja, förmiddagen var inte pjåkig den heller, var på möte för 4h och blev invald i nya styrelsen som ska starta upp nya 4h. Det gamla läggs ner pga många olika skäl, och nu blir det ny styrelse och nya människor som ska jobba där. Sekreterare blev jag vald till. De förordade ordförande, men jag sa att jag ju aldrig satt min fot på en 4h-gård förrän för ett år sedan, då jag började rida Tengil, så jag är alldeles för dåligt insatt i 4h för att axla ordföranderollen. 


När jag kom hem från mötet sov Otto lunch-sömn hos Hannah och Robban, så jag fick ge mig till tåls tills han vaknade. Då kom han över till mig och mitt fantastiska dygn började. Han är magisk, den här lille killen, det går lixom inte beskriva i ord. Tar det i bilder istället

                      

Och en liten film


  

Igår kl 18.30 hade han duschat och var supertrött. Jag gjorde välling och gick upp på övervåningen. Jag hade tänkt att han skulle sova i "sitt" rum för första gången, och när vi kom in dit så hoppade han upp och ner vid sängen :)  Jag la ner honom och sjöng för honom medans han drack sin välling. När han druckit upp den strök jag honom över huvudet och sa: Sov Gott Otto, vi ses imorgon, mommo älskar dig, sedan gick jag ner. Inte ett enda ljud hörde jag från övervåningen, så han somnade nog direkt. 


Vaknade inatt av att jag tyckte att jag hörde honom. Fipplade på mig glasögonen och fick tag i telefonen för att kolla vad klockan var. 02.00  .... satt upp i sängen och var redo att gå till honom, men ... hörde inget mer. Knäpptyst, så jag la mig ner igen. 05.30 hörde jag - "Däh" och lite tjoller, han var vaken. Hämtade honom och vi la oss i min säng och sjöng och småpratade, han kramade hundarna och var på strålande humör. 


Blogginlägget blir 3 timmar långt om jag ska beskriva dagen med honom, jag sammanfattar det med "Den största kärleken". 


Pernilla har bara för en stund sedan hämtat honom. Han satt länge och ropade "mamma" och blev helt överlycklig när hon kom, givetvis. Han fick visa henne att han kan klättra upp i ruchkanan själv nu .... tror han åkt dentyp 200 gånger idag ... fniss. 


Siktar på entrecote och sötpotatispommes till middag ikväll, och bara sjunka ner i tv-soffan. Final i"sikta mot stjärnorna"  har jag tänkt se. 


Dagen är bara halvvägs, och den har varit så underbart värd så ni anar inte. All Kärlek till er, hoppas ni har en värd dag. 


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards