Alla inlägg den 4 maj 2020

Av maria tafvelin - 4 maj 2020 04:58

Måndag morgon. 1plusgrad och klarblå himmel - underbart! :)  Alarmet ringer om en minut, men jag var uppe för en halvtimme sedan, då jag vaknade och inte kunde somna om, så jag är inne på andra koppen :)


Igår hade jag en lugn dag. Efter morgonrundan och lite småfippel, ringde jag Hannah och frågade om hon kunde komma och hjälpa mig att sätta fast en skåplucka i köket, som lossnat. Man måste ha minst 3 armar för att fixa det. Hon och Robban kom över och hjälpte mig, sedan blev vi sittande en stund och surrade. Hannah har verkligen inte ett enkelt chefsjobb. Många helger har hon fått rycka ut och jobba då någon sjukskriver sig, det verkar omöjligt att få tag på någon som kan hoppa in, så oftast blir det hon själv. Så även igår, då hon blev tvungen åka och jobba 16-21. Tyckte synd om henne.  När de gått över till sig ringde Pernilla och frågade om vi skulle träffas på solbacken, hon och Otto skulle handla. Självklart ville jag det, så jag åkte dit. Jag fick ju umgås med dem en stund, sedan åkte jag hem igen :)


Till middag blev det torskrygg sous vide

 

Riktigt gott! Till efterrätt skopade jag i mig lite av hallon/lakritsglassen jag gjorde förra helgen :)  Jag hade tänkt sticka ut och cykla med hundarna, men upptäckte att det spöregnade, så jag hoppade över det. Gick isäng rätt tidigt, som vanligt, det är väl därför jag vaknar kring 3.30 ... fniss. I afton ska jag hämta Otto på förskolan, det är alltid lika kul :)  


Nä hörrni, jag hinner en längre morgonrunda ifall jag sparkar av mig tofflorna och hänger upp morgonrocken och ger mig ut redan nu. Ha en superfin måndag, gör nåt värt av den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards