Alla inlägg den 9 maj 2020

Av maria tafvelin - 9 maj 2020 07:14

Lördag morgon.0-gradigt och .... Vindbyar säger appen. Vindbyar? 

   

Det toksnöar ju! Vilket enormt bakslag för våren. Jävla Skit.


Igår var jag helt återställd från meniéreanfallet och kände mig pigg. Till lunch lagade jag vegetarisk wellington

 

Efter att ha diskat bort efter lunch, och ätit själv, vek jag de sista pizzakartongerna (med Tittis hjälp) inför hämtpizzakvällen. 47 beställda pizzor och jag var redo när klockan började närma sig första hämtning kl 16.00  Hamnade något efter tidsschemat där kring 16.50 - 17.00, men sedan hamnade jag helt rätt, och de som kom för att hämta, fick sina pizzor precis på klockslaget. 47 pizzor mellan 16.00 och18.00 ... ja, jag är faktiskt imponerad själv :)  Eller, faktum var att det var 48 pizzor, för jag brände en, det går ju så nedra snabbt på stålet, och jag körde två stål, en i vardera ugn. Supernöjd med pizzakvällen städade jag undan och åkte hem. Kom hem strax efter 19, och man kan ju tro att jag hade med mig en pizza, men det hade jag inte. Var inte direkt sugen på pizza.. fniss


En sväng med hundarna, sedan var det tv-soffan för oss alla tre

 

Idag ska jag åka iväg och hämta en spjälsäng jag fyndat på facebook och planen var ju åxå långa härliga promenader i vårsol. Blir det några sådana? Jo, om jag väntar till kl 17, för då säger appen att det blir strålande sol. Det ska snöa i morgon igen, men om solen lyser ordentligt så hinner det som kommit, förhoppningsvis försvinna innan det kommer mer. 


Nä, nu drar det ihop sig till att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hur motigt det än känns, så blir det morgonpromenad i snöglopp. Men, jag ska inte klaga alltför mycket, det är inte alla som har möjligheten att kliva upp överhuvudtaget. Gör nåt värt av den här dagen, den kommer aldrig igen.


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards