Alla inlägg den 10 maj 2020

Av maria tafvelin - 10 maj 2020 07:59

Söndag morgon.0-gradigt och snöfall. Det blev ju faktiskt supersoligt och fint igår afton, och all snö hann försvinna, så jag tog en cykeltur med hundarna runt lillbyn. Det började snöa inatt igen, så nu ser det ut som igår morse när man tittar ut på gården och på bilen. Nåja, tids nog försvinner ju även denna snö, men det känns lite segt. 


Igår efter morgonpromenaden, åkte jag iväg och hämtade spjälsängen jag fyndade på facebook. På köpet fick jag ett supercoolt bokställ de ville bli av med

 

Funderar på att ställa den på min uteplats och låta en klängväxt bo i den :)  


Monterade Ottos nya säng

 

Nu har jag börjat leta tapeter till hans rum. Lite andra grejer åxå, det ska vara ett rum fyllt av rolig stimulans, färger, former ... men ska fixa så att sovhörnan känns lugn och rofylld. Superkul ju :)


Eftersom det var lördag igår, blev det även lite städning och tvätt, NÅT kul måste man ju få ha :)  Till middag blev det nudelwok 

 

Ska rota i frysen och se vad det blir ikväll. Nu har jag ju faktiskt varit duktig på att inte fylla frysen så mycket, utan äta det jag stoppar dit. Det är när jag ramlar över nåt superbra pris på kött eller så, som jag köper och fryser in. 


Nu när pizzakvällen är bortstökad, kommer nästa roliga utmaning på jobbet. En familj har beställt kalaspaket - kakor och tårta till dotterns kalas. Temat för kalaset är Haj, så det ska bli hajkakor och hajtårta. Filar lite på hur jag ska göra tårtan, kul att ha fria händer :)


Nä, om jag skulle sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. När man väl fått sig ut känns det ju helt ok att vara ute, även om det ser lite murrigt ut. Undrar om jag ska ta hundarna och dra iväg på utflykt idag.  Om det varit sol skulle jag begett mig på Vitberget... ni vet ... sist jag var där, så gick jag ju vilse... fniss. Promenaden blev 2.5 timmar lång, varav den mesta tiden gick åt till att gå i cirklar och inte hitta ut. Vädret var bra när vi började gå, men det hann både störtregna och åska innan vi var tillbaka vid bilen ... fniss.  Men, likväl som man  måste upp i cykelsadeln när man vurpat, måste man ju upp på berget och försöka lära sig att hitta :) Men som sagt, vi tar det en dag när det är bra väder :)


I sommar hoppas jag kunna göra fler vandringar med hundarna. Med tält denna gång. I somras blev det ju "bara" dagsvandring.  :)


Nä, NU ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, jag är peppad inför dagen - vad den än kommer att innehålla, vi får se :)  Ta vara på dagen, gör nåt värt av den :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards