Alla inlägg den 11 maj 2020

Av maria tafvelin - 11 maj 2020 05:18

Måndag morgon. 1 minusgrad och klarblå himmel. Det verkar ska bli soliga dagar framöver, men inte några temperaturer att tala om ... som varmast 9 grader, på söndag. Vi får se hur veckan efter det ser ut :)


Igår blev en väldigt lugn dag. Efter morgonrundan hade jag tänkt åka på Rusta å lite sånt, men jag ändrade mig. Det var ju faktiskt inte nödvändigt, och det är väl just de där "utflykterna" där man åker iväg bara för att kolla på något, fast man inte direkt ska köpa NU, man bör undvika. Jag menar, jag tycker ju själv att människor börjat slappa på det här att hålla avstånd ... 


På aftonskvisten tog jag ut hundarna var för sig på gården. Theo fick söka godis och köra lite lydnad, Alice fick köra bort löv från baksidan gården med skrindans hjälp. Jag städade bort lite annat junk jag hade härute, som dök upp när snön faktiskt försvann :)


Jag berättade ju om det läckra bokställ jag fick inpå när jag köpte spjälsängen. 100 kr för spjälsäng, madrass, bäddmadrdass, spjälskydd .... PLUS ett bokställ. Det kallar jag fynd :)  Såhär ser bokstället ut:

 

Coolt va! :)


Idag blir en lugn dag på jobbet, lättlagad lunch - spagetti med skinksås. Kanske baka lite mjukkaka när jag har två stål där? Vi får se :) 


Eftersom det är måndag, var ju tanken att jag skulle hämta Otto på förskolan, men han är sjuk, så han är hemma idag. LillGubben <3 


Nä hörrni, sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken låter som en bra tanke just nu. Även om det är lite kyligt ute så är det oerhört vackert. Tror jag tar skogsrundan nu på morgonen. Ha en superfin Måndag - se till att ta tillvara på dagen och fylla den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards