Alla inlägg den 12 maj 2020

Av maria tafvelin - 12 maj 2020 05:15

Tisdag morgon. 1minusgrad och klarblå himmel. Inatt har jag drömt en superkonstig dröm.  Jag lixom upptäckte ett dolt utrymme där jag bodde, det var inte här ... och inte i Ursviken heller ... vet som inte var jag bodde, men jag hade grannar i samma hus. Kröp in i utrymmet, och där fanns papegojor, katter och en gigantisk hund. Herregud tänkte jag, har de bott här i ett år utan att få mat! Gick vidare in i rummet, då mötte jag grannar .... jag var inne hos dem. 

- Jo, sa mannen i huset, vi tog bort skivan mellan, nu när det är halloween vill vi få in ljuset. När jag skulle krypa in till mig igen, hittade jag inte. Mannen visade en dörr som jag gick ut genom. Hamnade i typ en korridor, och visste inte alls var jag bodde. Tog upp telefonen och skulle ringa Hannah eller Pernilla för att säga att jag var vilse, det dök upp skumma personer som ville ha min telefon, och hur jag än  skrollade så kom jag aldrig till ringläge ... det var typ aftonbladet hela tiden, som jag aldrig kom ur.  Som tur var ringde alarmet här någonstans .... fniss


Skönt att vakna faktiskt :)


Igår bjöd jag på spagetti med skinksås till lunch. Åts med väldigt god aptit. Så åxå broccolin, som jag kokat i vatten och oregano. Smakade pizza :)  Det är precis såhär jag vill jobba för att lära barn att det går lixom inte säga att man inte tycker om. Kryddning, tillagning och tillbehör kan förändra all mat till något man tycker jättemycket om :) 

Idag ska jag koka Ribollitasoppa :) Det blir spännande :)


Det blev ju ingen Otto-tid igår. Pernilla var hemma med honom eftersom han var snorig och hade hosta. Jag åkte hem direkt efter jobbet, tog ut hundarna på en runda och spenderade lång stund i och vid telefonen. Det är mycket runt 4H nu ... vi ska ha ett möte i afton och ett möte nästa vecka. 


Nä,nu har jag suttit och läst Norran och aftonbladet så länge att perkon slog av. 40 minuter alltså ... dags att sparka av tofflorna, hänga upp morgonrocken och komma igång med dagen på allvar. I vanlig ordning försöker vi fylla dagen med värda grejer, eller hur?!  :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards