Alla inlägg den 15 maj 2020

Av maria tafvelin - 15 maj 2020 05:18

Fredag morgon. Temperaturen på nollan, himlen är klarblå och solen skiner. Det blir en vacker dag :)


Igår var det förskolans dag, och jag bjöd på hamburgare med bröd till lunch. (mos istället för bröd till de yngsta) Till mellis hade jag bakat rulltårta och gjorde bakelser av dem :)

 

Kom hem från jobbet, tog en sväng med hundarna på lägdorna nedanför Olles, sedan spände jag Alice för skrindan och gick för att hämta Otto hos Mattias :)  


  Hon är så duktig Alice. Hon stod så stilla och väntade medans jag var in och hämtade Otto. <3  Min duktiga arbetshäst :)

Det var ju styrelsemöte igår, men jag lämnade redan igår på morgonen återbud, då jag skulle passa Otto några timmar. Det här styrelseuppdraget avslutade jag hastigt igårkväll, då det framkom saker som jag absolut inte kan acceptera i en styrelse. Då vet ni det. 


Otto var på ett strålande humör, han fick äta hos mig innan vi drog iväg in till stan. Först en sväng på IcaKvantum, sedan var vi på lekparken en stund. 

   

Kring 18.30 blev det dusch och lite bokläsning, sedan välling och sovdags. Jag sjöng ett par verser, strök honom över håret, bäddade om honom och lämnade spjälsängen med orden

- Sov Gott Otto, mommo älskar dig. 

Gick och satte mig i soffan, hörde inte ett knyst från sovrummet. Efter ett tag gick jag in i köket för att dricka lite vatten. Kikade in mot sovrummet och då tittade han på mig... han sov alltså inte, men var alldeles tyst. Jag gick tillbaka till soffan. Efter nån kvart kikade jag in igen, då hade han somnat. Efter ca en timme vaknade han till och gnydde, så jag gick in. Han satt upp i sängen, men när jag kom fram så la han sig ner. Jag satte mig en stund vid spjälsängen och han somnade om snabbt. Ska höra med Pernilla hur natten varit för honom. 


Idag ska jag bjuda på vegetarisk tacogratäng till lunch, och dagens projekt är att baka en tårta med hajtema. Det är ju en familj som beställt kalaspaketet - tårta och småkakor till dotterns födelsedagskalas. Jag bakade blå hajkakor igår, och idag ska flickan få hjälpa till med att göra tårtan. Bild kommer i morgon. 


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en fin fredag, och kom ihåg att fylla dagen med värda grejer. 


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards