Alla inlägg den 17 maj 2020

Av maria tafvelin - 17 maj 2020 08:17

Söndag morgon. 4 plusgrader och inte riktigt klarblå himmel. Vi får se vad som händer vädermässigt under dagen, men någon värme blir det inte. 


Igår efter morgonrundan, städade jag lite, hängde ut täcken på balkongräcket, dammade upp mattan i vardagsrummet, sweepbrushade alla rum, städade toan, körde ett par tvättar, sedan lastade jag hundarna och åkte till rinken på Norrböle. Där blev det lydnad, korvsök och allmänt lek och spring. En kul timme helt enkelt :)

   

   

       

 

Alice låg så fint och avslappnat medans Theo sökte. Jag lät dem söka en och en för att det inte skulle bli stress att hitta korvbitarna, utan att de verkligen fick söka av hela rinken i lugn och ro. Eller ... ja... Theo han söker inte under epitetet lugn och ro ... fniss ... men ändå :)  


Lastade hundarna för hemfärd, stannade till och kilade in på IcaMaxi en sväng, sedan hem. Hundarna var nöjda

 

Idag har jag inga direkta planer, så himla skönt, då kan man spontant hitta på vad som helst. Ser vädret någorlunda pålitligt ut kanske det blir en promenad på Vitberget? Ska väl inte gå vilse där en gång till tänker jag :)  För säkerhets skull kanske jag tar med fika, ifall jag blir vilse och promenerar hela dagen ... fniss


Till middag igår blev det biffpanna med nudlar. Strimlade vitkål och morot som jag fräste med hackad lök. La ner strimlad lövbiff och en näve blötlagda torkade trattisar. Hällde på en skvätt grädde och en skvätt vatten, lite soja, salt och peppar. La ner nudlar och lät det koka ihop tills nudlarna var färdiga. Till det lite sweet chilisås. Riktigt gott :)

 

Nä, jag tror att jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Känner mig piggare idag, och det ska jag ta tillvara :)   Ha en superhärlig Söndag, fyll den med nåt värt!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards