Alla inlägg den 18 maj 2020

Av maria tafvelin - 18 maj 2020 05:11

Måndag morgon. Temperaturen på nollan och rätt så klar himmel. Jag undrar om jag måste byta ljud till alarmet på telefonen ... det är fågelkvitter ... men nu kvittrar det så mycket utanför sovrumsfönstret tidigt på morgonen, så det är nästan svårt att avgöra vad som är vad ... fniss. 


Igår efter morgonrundan drog jag iväg och hämtade lite smågrejer till Ottos rum, som jag fyndade på facebook. Himla kul att inreda rummet, och inom rätt så snar framtid blir det att tapetsera :)  


Det är helt otroligt - det är redan 18de maj. Man får verkligen ligga i ifall man ska hänga med. Nu gäller det verkligen att suga i sig allt som händer i naturen, när det ska börja knoppas och bli grönt. Jag gick skogsrundan igår på  morgonen, och nu är det bara snö kvar på ett par ställen, sen är det helt bart. Gräset håller på att vara grönt på rätt stora partier ute på gården, och rabarbern har börjat visa tecken på att spira. Direkt det blir någon värme så lär det lixom explodera härute :)  Två av änglatrumpeterna  lever ju, och jag hoppas att de växer och blir riktigt stora :) Synd att den äldsta inte klarade den här vintern, men ... så är det. 


Igår till middag stekte jag den sista skivan entrecote som jag hade i frysen. Till det gjorde jag sötpotatischips och vitlökssmör. Mums :)

  

Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och ta en morgonpromenad. Det blir nog skogsrundan idag åxå :)


Ha en fin måndag, gör nåt värt av den!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards