Alla inlägg den 19 maj 2020

Av maria tafvelin - 19 maj 2020 05:15

Tisdag morgon. 1 plusgrad och nästan helt klarblå himmel. Igår blev det ju skitväder utan dess like där ett tag, snö, regn, hagel och blåst ... hoppas vi slipper det idag :) Visst är det fantastiskt att solen går upp redan 2.57 och håller sig uppe till 22.10 ikväll. Det börjar vara långa dagar :)


Kollar upp vädret från förra året det här datumet ... då badade Otto i balja ute på gården, vi solade, klippte gräs ... Vi har ett annat klimat idag, om vi säger så ... fniss


Jag hämtade Otto på förskolan igår, vi åkte hem till mig en tväris och tog ut hundarna, Robban och Hannah kom ut på gården så han fick träffa dem åxå, och sitta i traktorn. Han kan så många ord nu, traktor är ett av dem :)   En sväng på icaKvantum blev det åxå innan jag skjutsade hem honom till Pernilla. Jag ska få hämta honom idag åxå :) :) <3


Idag ska jag göra vegetariska varma mackor till lunch, dubbelmackor som jag först lägger i våffeljärnet för att klämma ihop dem och få ett snyggt mönster, sedan kör jag dem färdigt i ugnen. Har bjudit på dem en gång tidigare, och då blev de väldigt omtyckta. 


Funderar kring det här med coronaviruset .... Hur länge håller människor sig till uppmaningarna om att hålla avstånd och att inte träffas i "onödan"?  Faktum är ju att många redan verkar ha släppt efter på det och ser mindre allvarligt på riskerna. Själv är jag nästan mer försiktig nu, sedan jag hört hur det verkligen kan gå till när man blir smittad. Hur fort det går, och hur dålig man kan bli, även om man överlever. Jag vill absolut INTE hamna i att bli drabbad, bli sängbunden om än bara för ett par veckor. Det finns inte på kartan för min del. 


Nä, tror jag redan nu ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en superfin Tisdag, hoppas du kan fylla dagen med värda grejer.


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards