Alla inlägg den 27 maj 2020

Av maria tafvelin - 27 maj 2020 05:19

Onsdag morgon. 10 grader och regn. Känns lite trist att det regnar, men fattar ju att det behövs. Nu kommer allt att explodera och växa, bli grönt. Underbart! :)


Igår bjöd jag på köttbullar och vitkål/blomkålsgratäng

 

Idag blir det tomatsoppa med pasta, och nybakta småfrallor :)


Läser i Norran att Kommunen gjort kontroller på krogar och restauranger i Skellefteå med anledning av restriktionerna på grund av covid-19. Hur kan det komma sig att människor besöker, och skapar trängsel på krogar och restauranger nu?  Det är ju helt ofattbart att det ska vara så svårt att ta sitt egna ansvar och helt enkelt inte gå på krogen. Vilken idioti! Visst, de ställen som tar in folk följer ju inte heller restriktionerna, men om ALLA tar sitt ansvar, så skulle det ju inte BLI trängsel - ingen skulle ju gå dit. Nu är det säkert så att de som går dit menar att NÅGON måste ju "backa Skellefteå" och besöka restaurangerna, annars går stället i kk och måste stängas ner.  Nu är det ju så att om trängseln fortsätter, så kommer ställena att måsta stänga ner i alla fall - för att de inte följer restriktionerna. 


Nä hörrni, om jag skulle ta och sparka av mig tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Har jag en gnutta tur så regnar det inte nu :)  Men, även om det gör det, så blir det morgonpromenad. Ha en härlig onsdag, se till att fylla dagen med värda grejer!


Gomorron 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards