Alla inlägg den 30 maj 2020

Av maria tafvelin - 30 maj 2020 07:59

Lördag morgon. 11 grader och klarblåhimmel. "ring så spelar vi" ljuder ur högtalarna, hundarna är i gasen och leker så mattorna flyger runt här. 


Igår bjöd jag på halloumisallad på förskolan. Förutom stekt halloumi hade jag i olika byttor - gurka, tomat, grönsallad, oliver, melonsallad på tre olika slags meloner, bulgur, rostade kikärtor och limemarinerade kidneybönor. Gott :)

Bakade bröd, fredagsstädade och tog en extra liten rast där kring 16, för 16.40 drog jag iväg till kvällsuppdraget. Jag berättade ju att utflex förskola erbjuder barnpassning, och vi hade blivit anlitade för gårdagskvällen. Jag ville gärna göra det, både för att det kunde vara kul, men även för att jag jobbar ihop timmar för att kunna ta 4 v semester. 


Vilken kväll! :)  Först lagade jag och barnen mat tillsammans som vi åt, sedan gick vi ut. Det hoppades studsmatta, klappades kanin, sen blev det skogspromenad, rakt ut i terrängen, ingen stig eller så .... lillgrabben hade med sig sin lilla skottkärra i plast som han jobbade stenhårt med att styra i skogen. Jag blev så imponerad över hans kämpande! Vi var ute ca en timme, sedan blev det att gå in för fredagsmys. Vi satte oss i soffan och kollade på barnprogram, barnen hade varsin liten skål med fredagsgotta. Mellan varven blev det lek med leksaker, tänker att de nog kände att de var trötta, och låg de kvar i soffan skulle de nog somna ... fniss. Kl 22.20 kom föräldrarna hem, barnen var fortfarande vakna  :)   Endera slocknade de direkt jag lämnade, eller så var de så uppe i varv att de inte somnat ännu ... fniss. Själv var jag rätt så trött ska jag erkänna ... är ju inte van att vara uppe särskilt länge ... :)


Hann köra nån km på hemvägen så var det totalstopp. En lastbil hade kört åt pipan, och bärgaren hade kommit fram. 

 

Det var ju inte direkt vad man ville se, men det gick rätt snabbt ändå, 10 minuter, sedan kunde jag fortsätta hemåt. Kl 23 kom jag hem, tog ut hundarna... men hur trött man än är efter en fartfylld kväll, tar det ju ett tag innan man varvat ner såpass att man somnar. Tror klockan var kring 01 innan jag somnade. 


Idag ska jag iväg på ett klippuppdrag, åka och handla, städa, tvätta ... i övrigt får vi se :)


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, det är dags att skaka liv i kroppen :)  Ha en superfin Lördag - fyll den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards