Alla inlägg den 1 juni 2020

Av maria tafvelin - 1 juni 2020 05:14

Måndag morgon. Ny vecka och ny månad. 13 grader och blå himmel. Det var varmt igår, och det lär bli varmt idag åxå. Men,  om vi tar gårdagen först :)


Vilken underbar dag! Efter morgonrunda och frukost, åkte jag iväg till Vinbärsskäret i Tåme, till Pernillas stuga. 

     

       

Det var precis lagom varmt, riktigt riktigt härligt! I morsdagspresent fick jag flera krukor med planterade örter som nu står på min uteplats :)  Så himla bra present! 


Åkte hemåt mot eftermiddagen, körde för att handla lite på Kvantum, kom hem ... upptäckte att min telefon var borta. Fan .... säg inte att jag hade glömt den i kundvagnen .... Japp. Det hade jag. Kastade mig iväg tillbaka på Kvantum och hoppades att någon ärlig själ lämnat in den i butiken. Och jo, det var någon ärlig själ som lämnat in den, så jag fick tillbaka den :)  Tur som en Tok :)


Idag kommer miljökontoret på besök på jobbet och idag lagar jag bara lunch till pedagogerna, eftersom förskolan är stängd för planeringsdag. Jag kommer att lägga lite tid på att fylla försäljningsfrysen ,upptäckte i fredags att alla matlådor var borta, så jag måste fylla på med nya :) 


Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och ladda för morgonpromenad. Ha en superfin måndag - och - i vanlig ordning - fyll dagen med värda grejer!


Gomorron    

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards