Alla inlägg den 7 juni 2020

Av maria tafvelin - 7 juni 2020 10:24

Söndag morgon. ... eller ... förmiddag rättare sagt. 11 grader och rätt så genomgrått. Det har regnat inatt, och när värmen kommer här framöver, kommer det nog att bli typ en babiljard mygg :)


Jag har känt mig ostadig de senaste dagarna, hoppas att det är Meniére som besöker det gamla örat ... för då blir jag aldrig riktigt yr - har inte kvar balansceller på den sidan som kan ställa till yrsel. Lagade maten till festen i fredags, men snubblade på målsnöret och var inte kvar på middagen, men de sa att det var gott. Igår lördag, efter kort morgonrunda, gjorde jag smörgåstårtor som Pernilla beställde med mig att ta med ut till stugan, där hon skulle ha ett litet arbetslag som hjälpte henne med lite byggnationer och div. småjobb. 

   

Det blev grejer över, och jag blev åxå sugen på smörgåstårta .... så jag gjorde en liten stubbe till mig själv :)

 

Lastade sedan hundarna i bilen och åkte iväg till rinken på sjungande dalen

Det blev lek, spring, sedan lite lydnadsträning och godissök var för sig. 

       

Trötta och nöjda hundar lastade jag för hemfärd :)  Passade perfekt med en rejäl bit smörgåstårta när jag kom hem :)


Inga större projekt på eftermiddagen, körde en tvätt, sedan tog jag det lugnt och maxade medicinintaget. Till middag blev det den sista biten hästbiff som jag bara körde i stekpannan, till det fixade jag pommes i airfryern, och vitlökssmör. Satt som en smäck

Idag blir det inte några större kraftansträngningar ...  har ju sovit ruskigt länge ... vila sig i form är ett uttryck som funkar många gånger. Men ... nu är det i alla fall dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Morgonpromenad lite sent ... sedan får vi se :)


Fyll den här dagen med nåt värt!'

Tjing så länge  

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards