Alla inlägg den 11 juni 2020

Av maria tafvelin - 11 juni 2020 05:23

Torsdag morgon.13 grader och rätt mycket moln, men appen säger att det spricker upp om ett par timmar. Jag har faktiskt glömt bort att skola ut änglatrumpeterna. Det är nog för att de är såpass små i år... tidigare år har jag ju knappt fått ut dem genom dörren, och bara längtat tills jag fått ta ut dem, då de tagit så stor plats. Nåja, hoppas att de här hinner växa till sig i sommar, och överlever nästa vinter :)


Igår hade jag en superbra dag på jobbet. Till lunch gjorde jag chili con carne

 

jag bakade grötbröd på överbliven havregrynsgröt, överblivna gröna linser, och rivna morötter

 

sen hann jag även värma stålet och baka mjukkaka :)

 

Kl 17 hämtades den middagsbeställning till 10 personer som jag fixade. Kyckling med ugnsrostade rotsaker, en kall sås på turkisk yoghurt, limeskal/saft och honung. Till efterrätt rabarberpaj och vispad vaniljgrädde. 17.15 begav jag mig hemåt. 


Idag lagar jag fiskgryta till lunch, ska även börja göra pizzadeg inför morgondagens hämtpizzakväll. Första pizzakvällen hade jag 34 beställda pizzor(tror jag att det var)Förra gången 48. Den här gången 24, så det känns som en simpel och lugn pizzakväll :)  Fast, jag har valt att ha kebabpizza som ett alternativ, och det är ju lite mer jobb med den, och många har valt just den :)  


Nä, nu sparkar jag av mig tofflorna och hänger upp morgonrocken, dags att ropa ner hundarna och ta en morgonpromenad. Ha en fin torsdag, se till att fylla den med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards