Direktlänk till inlägg 3 juli 2020

Sluta skrika på varandra!!!!

Av maria tafvelin - 3 juli 2020 05:10

Fredag morgon. 9 grader och regn. Sista arbetsdagen före semestern :)


I onsdags åt vi surströmming till lunch på förskolan. 2 av barnen åt faktiskt :)  och övriga fick hamburgare med bröd. Igår var det fiskpinnar och potatismos

 

Idag bjuder jag på kebabgryta med ris till de få som är där, det är bara 10 barn, varav 2 kommer Efter lunch. 


Efter jobbet igår var jag så sjukt trött ... det var jag iofs på morgonen när alarmet drog igång åxå, orkade inte kliva upp för att dricka kaffe, utan ställde fram alarmet så att det bara blev att kliva upp, få på kläder och ögonbryn, gå ut med hundarna, och sedan åka iväg. När jag kom hem blev det en promenad med hundarna, sedan var jag tvungen lägga mig i soffan och småsova tills det var dags att åka på 4H för ett möte. Kom hem kl 20, satt i soffan ett tag, sedan blev det kvällsrunda och gonatt. Jag vaknade innan alarmet drog igång och hörde en fågel, alltså EN fågel hysteriskt kvittra. Inget kvittkvidevitt, utan SKRIIIKSKRIIIIKSKRIIIIK ... alltså, den skrek både på ut och inandning, ingen paus. Efter ett tag anslöt en fågel av annan art, med ett helt annat läte .... men den lät smått hysterisk åxå. Till slut kände jag bara - Men SLUTA SKRIKA PÅ VARANDRA!!!!!. Hann i princip bara tänka det, så drog alarmet igång. 


Idag öppnar jag, men inte förrän 6.30 då första barnet kommer. Det är ju mycket fokus på städning nu, och jag har bland annat putsat fönster i veckan. Hade tänkt ta de sista rutorna utvändigt idag, vi får se om det kan vara uppehåll nånting så jag får det gjort. 


Nä hörrni, eftersom jag börjar tidigare är det väl dags att sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hur mycket det än regnar så är det dags för morgonrundan... och förresten, nu när jag tittar ut så ser jag att det slutat regna. Däremot Låter det väldigt mycket och högt ... det måste vara nåt läckage i hängrännan kring bron, för det låter sådär hårt droppande. Ska kolla upp det när jag kommer utanför dörren. 


Ha en fin fredag, vare sig du jobbar sista dagen innan semestern, redan har semester, jobbar ett tag till innan semester, inte Har semester, eller har så att säga ständig semester. Låt oss fylla även denna dag med nåt värt!


Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Av maria tafvelin - Söndag 3 mars 11:44

Söndag mittppådagen. 2 plusgrader och molnigt.... solen Vill lysa igenom men orkar inte riktigt. Sol upp 6.33 och ner 17.00   Igår blev jag mormor igen, till en liten kille :) :) :)  Hannah och Robbans första barn <3 Man svävar som på moln kan...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards