Alla inlägg den 4 juli 2020

Av maria tafvelin - 4 juli 2020 07:19

Lördag morgon. 11 grader och gråmulet. Lördag morgon innebär att jag lyssnar på radio ... enda gången på veckan ... fniss. "Öppna landskap" spelas just nu i "Ring så spelar vi". 


Gårdagen var sista arbetsdagen innan semester, och det var en rätt så lugn dag. Jag öppnade, och det kom 1 barn före kl 7, då nästa person i personalen kom. Det blev bara 8 barn totalt, då två blev lediga. Jag hann fixa frukost, koka gröt och ställa fram ... då försvann strömmen. Den var borta en hel timme, så jag hann faktiskt fundera över hur lunchen skulle bli. Hade tagit fram kebabkött som var över från senaste pizzakvällen, och en bytta stekta kycklingbitar ur frysen, tänkte blanda dem och göra en gryta, och koka ris till. Nu kom ju strömmen tillbaka kring 9, så det blev aldrig något bekymmer :)


Det blev aldrig att putsa fönster på utsidan, utan jag var en hel del med barnen, la pussel, läste bok, såg på teater som barnen spontant satte upp, sedan blev det nogrann rengöring av fläktar och diskmaskin, genomgång i kylen så att inget ligger kvar som måste tas ut. Torkade golven extra noga, sedan var det dags att tömma skåpet med kläder och stänga dörren för i sommar :) Svängde förbi och handlade lite på IcaMaxi innan jag åkte hem. En runda med hundarna, sedan var jag hur trött som helst. Det blev en kväll i tvsoffan ... inte helt ovanligt alltså ... fniss. 


Idag får vi se vad jag ska hitta på. Det regnar inte just nu, men det verkar ska kunna regna lite nu och då under dagen. På tal om regn .... jag skrev ju igår innan jag skulle gå på  morgonrundan att det slutat regna. Det hade det INTE ... fniss. 


Nyss kom jag på att jag inte hämtat kaffe ... så jag skyndade mig in i köket för att hälla upp ... då såg jag att jag aldrig startat perkon ... fniss. Så, snart ska jag dricka kaffe :)


Kollade minnen på facebook ... för 9 år sedan den här morgonen, fick jag störta iväg till Luleå djursjukhus med Kelly. Hon blev ju ormbiten ett par dagar innan, och blev sämre. Knallröd i ögonen och huden, tandköttet lika blodrött... skakningar i kroppen och så ont när man rörde henne. Huvva vilket hemskt minne. Tur att det gick vägen. Jag är så glad över de år jag fick med henne, men jag saknar henne så himla mycket.


Nu har jag fått i mig första koppen kaffe, så det börjar väl ordna upp sig ... fniss. Fryser dock en hel del, trots att jag har morgonrocken på mig. Igårkväll stängde jag balkongdörren när jag la mig, för det var inte så många plusgrader. Idag blir det 14 grader som varmast, och det skulle vara helt ok ... om solen sken :)  Men, det är lika för alla, nu är det grått och regnigt, det är bara att tugga i sig :)


Japp, läst norran och aftonbladet, nu är det dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en superfin lördag. Det finns mycket värt att fylla dagen med, trots att vädret inte direkt ropar "Sommar" :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards