Alla inlägg den 6 juli 2020

Av maria tafvelin - 6 juli 2020 08:58

Måndag morgon. 11 grader och regn. Appen säger skurar, men det verkar ska skura på några timmar till, sedan klarna upp :)  Kring 16 grader och sol verkar det som, och det är ju helt perfekt!


Igår gjorde jag upp en plan som ska genomföras under semestern. Jag ska återuppta springningen. Innan semestern är slut ska jag kunna springa 5 km nonstop, om jag så ska gå på alvedon och ipren dagligen. Jag VILL kunna springa som meditation igen, och vad måste jag då göra för att kunna göra det? - jo, springa. Eller som jag sa till mig själv igår - spring för helvete!


Jag lastade hundarna i bilen och körde bort till hundkappbanan, parkerade och började gå rätt så hastigt. Att jag hamnade vid hundkappen var helt spontant, tänkte egentligen åka till Vitberget, men så slog det mig att det är mindre risk att jag springer vilse om jag håller mig nära hemmet ... fniss.  Tänkte, jag följer den här skogsvägen, sen kan jag ju helt enkelt vända och ta samma väg tillbaka. Själva skogsvägen tog slut bara efter nån km, sen blev det en stig i skogen, så jag tog den. Ömson gick, ömsom joggade, och det kändes hur bra som helst.

 

Till slut kom jag ut på en annan grusväg och kollade in kartan ... den verkade gå åt helt fel håll, så jag vände där. Stretchade ordentligt när jag kom hem, och hoppades att jag inte skulle ligga sömnlös i smärtor sedan. När jag kommit hem, hittade jag en app på telefonen där man kunde lägga upp ett träningsschema utifrån vilket mål man  har. Jag klickade i att jag vill springa 5 km. Man skulle lägga in 2 vilodagar första veckan, och eftersom det inte gick registrera i efterhand att jag sprungit igår, så skrev jag vilodag på igår .. fniss. Så, idag är ingen vilodag utan jag ska kolla vad appen säger att jag ska göra, sen gör jag det :)


Lite sen lunch/tidig middag - jag gjorde en calzone i den storleken att det blev både lunch och middag.

 

Degen var absolut bra, ska använda den fler gånger :)


Kvällen blev lugn (som vanligt) ... kollade lite tv ... inte speciellt mycket att titta på .. fniss... men man lyckas ju sitta där och zappa ändå ett bra tag. Sedan, kvällspinka hundarna, dusch och hopp isäng. Har faktiskt inte haft mer ont än vanligt under natten, det tackar jag för. 


Ni vet, ibland när man läser, så läser man så fel av någon anledning. Läste en rubrik i Norran

"Tappade kontrollen över kapmaskin - fick sy"

Av någon anledning läste jag: "Tappade kontrollen över symaskin - fick sy"  Å herregud, jag hann ju nästan brista ut i gapskratt innan jag fattade att jag läst fel.


Idag är en underbar dag, den är Min. Jag kan fylla den med precis vad jag vill. Det spelar ingen roll om det regnar eller inte, jag kan fylla den med vad jag vill. Det är min första semesterdag, och jag ska ta tillvara på den. Jag är ju en sådan där människa som inte lider av måsten eller borden .... utan tänker: Vad Vill jag? Vad vill jag ha ut av den här dagen? 


Nu har jag druckit upp mitt morgonkaffe så jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Det blir regnjacka på under morgonpromenaden, sedan blir det frukost. Ha en superfin dag och tänk på att du är själv både regissör och skådespelare i din film. Det är precis som vilken annan filmproduktion som helst , man är begränsad till viss budget, viss rekvisita, vissa med- och motspelare ... men ... har man en idé om vad filmen ska handla om, så är det bara att köra. Ni vet, det finns ju både deckare och disneyfilmer. Bara välj :)


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards