Alla inlägg den 7 juli 2020

Av maria tafvelin - 7 juli 2020 07:26

Tisdag morgon. 11 grader och .... fläckvis blå himmel :) Verkar ska bli en dag med ömsom sol, ömsom regn, och temperatur upp emot 16 grader. 


Igår, innan jag ens hunnit sparka av mig tofflorna och hängt upp morgonrocken, ringde Pernilla och frågade om jag skulle följa henne och Otto på Elgiganten. Jamen gärna :)  så jag skyndade mig lite, ut med hundarna, sedan åkte jag iväg. Vi följdes på Elgiganten, och jag körde omkring Otto i vagnen medans Pernilla pratade kylskåp med en av säljarna. Alltså, Otto <3 man dör sötdöden varje gång man träffar honom <3   Vi åkte tillbaka till lägenheten och käkade lunch - rester av grillat. Supergott. När Vi ätit la jag Otto i hans säng, hann bara sjunga ett par minuter:

- Ack så skönt, slumra in .... alltså, den gonattvisa jag sjungit för honom sedan han föddes, när jag har lagt honom, vilket håller på att vara mååååååånga gånger.  Lillgubben ... han ligger på rygg, tar båda händerna bakom huvudet, blundar ... öppnar ögonen typ 2 gånger ... sedan knoppar han in. Smög ut och pratade med Pernilla en liten stund, sedan åkte jag hem. 


Det regnade fortfarande, fast inte jättemycket. Jag beslutade mig för att byta om och fara ut och springa. Eller, jag följer ju en plan på appen, så det är blandat gång och jogg kan man säga. Totalt 2.4 km, där jag promenerade 43% av tiden, och ökade farten och joggade 57 % av tiden. Mot slutet regnade det rätt ordentligt, så jag såg inte direkt jättemycket, och jo, självklart var jag dyngsur när jag kom hem ... fniss. Snabbt av med kläderna, en kort, varm dusch, sedan torra kläder. Eller, jag kröp i morgonrocken en stund :)


 

Idag är det vilodag säger min planerare på appen, så jag tänker köra mycket stretching och lite annan träning. Hoppas hinna en promenad runt byn med hundarna innan det börjar regna. 


Senare idag ska jag åka på 4H. Vi i styrelsen ska träffas och städa upp både i porten och sadelkammaren. Finns massor med grejer som mest är skräp, som vi ska ställa undan tills konkursen av gamla föreningen är helt färdig och allt är klart. Då planerar vi att ha en loppis och sälja iväg sånt som vi inte ska ha kvar, samt köra på tippen det som ska bort. De andra kommer i afton, men jag tänkte åka dit lite tidigare och börja, för det är så himla mycket. 


Nä, om jag skulle ta och sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken .... Rätt lagom tid att komma igång, klockan är strax 8. 


Ha en superbra Tisdag. Hitta nåt värt att fylla dagen med!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards