Alla inlägg den 8 juli 2020

Av maria tafvelin - 8 juli 2020 10:20

Onsdag morgon. 15 grader och molnen hopar sig i mörka konstellationer - det blir regn :)  Det är man ju van vid nu, så det är ingen större chock ... och inte gör det så mycket heller :)


Igår, efter morgonrundan, åkte jag iväg på 4H för att städa ur sadelkammaren. Vi måste plocka ut Allt, då det var en vansinnig röra därinne, inte dammtorkat och skött om utrustning, så vi plockar ut allt, och går sedan igenom, tvättar upp, smörjer ... och sedan endera hänger tillbaka, eller lägger i förvar tills vi ska ha loppis. 


Hem, åt lite, sedan lastade jag hundarna och begav mig till rinken på sjungande

   

Där blev det lek, godissök och lite träning. Hem, fixa lite på gården, sedan drog jag igång en kycklingfilé sous vide. Till det kokade jag broccoli och gjorde en tomatsallad. Gott!

 

Idag ska jag iväg och hämta upp en barnstol jag köpt på facebook, i övrigt har jag inte planerat i detalj. Det är ingen vilodag enligt appen, så det blir ju att ta på springutrustningen och ge sig ut. 


Jag tog sovmorgon även idag :)  Men, så lägger jag mig senare åxå. Känns sådär barnsligt kul att "få" sitta uppe länge, och sedan sova länge på morgonen. Jag vaknade strax före 7, men .... bestämde att det var för tidigt ... fniss. Men, jag tror att jag ska sparka av  mig tofflorna och hänga upp  morgonrocken nu, tror inte jag hinner ut med hundarna innan regnet, men det är ändå dags att ta itu med dagen, klockan är ju snart lunch :)


Ha en Kanonbra onsdag, låt inte regnet styra ditt humör, och fyll dagen med nåt värt :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards