Alla inlägg den 10 juli 2020

Av maria tafvelin - 10 juli 2020 08:14

Fredag morgon. 13 grader och mulet. Kanhända det blir en regnskvätt idag åxå ... fniss. Visst, det kan kännas lite sisådär, men jädrar så grön och fin gräsmattan blir, och inte behöver man slösa vatten till uteblommor heller :)


Igår efter morgonrunda som blev runt lillbyn, och lite fippel, gick jag över till Hannah och Robban, som var i färd med att lasta släpen och åka på återvinningen. Jag hade ett par grejer jag kastade upp jag åxå, sedan hängde jag med dem och lastade av på Degermyran. Det var sådär så att regnet hängde i luften, men kom inte ner. När vi kom hem därifrån fick jag feeling, tog min bil och åkte på blomsterlandet och inhandlade lite blomster att ha ute. Fotade inte igår, ska göra det idag om jag kommer ihåg det. När jag som bäst höll på att plantera i krukorna, hörde jag Hannahs röst: 

- Blir det 2-kaffe nu?

- Ja, det kan väl bli aktuellt

 - Bra, du kokar.


När perkon var färdig tog jag tre koppar, perkon och en skvätt grädde och gick över. Vi satte oss i varsin öppning i deras inglasning. Helt plötsligt dundrade åskan ... men inget regn. När vi satt där kände jag att jag inte mådde riktigt hundra .... en viss ostadighet ... sådär obehagligt. Så, direkt efter kaffet gick jag över till mig och tog en åksjuketablett och la mig. Måtte detta gå vägen, tänkte jag. Jag låg en bra stund, tog ut hundarna en sväng, sedan in och la mig igen. Låg i princip hela kvällen. Tack och lov ingen karusellyrsel, kan hända att det är gamla örat som vill jävlas. 


Jag la mig för kvällen där kring 22.30, somnade direkt men vaknade 00.50 och då var det oerhört svårt att somna om. 02.30 kollade jag på telefonen och hoppades att jag endera skulle somna om snabbt, eller så att timmarna skulle gå fort så att det blev dags att kliva upp. Somnade så småningom om och vaknade 07.10 av att hundarna snabbt och bestämt talade om för en fågel som satt på balkongräcket, att det var läge att flaxa vidare ... fniss. 


Tja ... låg kvar och försökte fippla med telefonen, men det är inte så lätt när man har Alice, som promt ska attackpussas när hon ser att jag är vaken. 

 

Jag skulle ju ha gjort ett litet träningspass igår, men det var inte aktuellt. Hoppas kunna genomföra det idag istället, då det står vilodag, jag menar, jag kan ju bara byta dagar. Få se hur det känns framöver idag. Jag är i alla fall sjukt glad över att jag inte haft ont på nätterna, inte mer än vanligt i alla fall :)


Nu tror jag att jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken på sin krok. Hundarna har kommit ner, rejsat i soffan så att filtar och skinn flygit all världens väg, och nu ligger de och vilar på det :)  


Fredag. Idag ska jag koka räksoppa till lunch. Om jag får feeling så blir det grillat ikväll :)  Vi får se. Ha en superfin dag, fyll den värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards