Alla inlägg den 11 juli 2020

Av maria tafvelin - 11 juli 2020 07:07

Lördag morgon. 13 grader och nästan helt klarblå himmel :)  Kan vi få en hel dag utan regn tro? :)  "Ring så spelar vi" på radion, nyss hällt upp första koppen ... härlig start på lördagen :)


Igår, efter morgonrundan runt lillbyn, åt jag frukost, sedan körde jag ett pass nosework med Theo - han blev överlycklig :)  och var superduktig. Till Alice la jag ett litet spår, som hon med glädje utförde :)

     

Jag lastade hundarna och tänkte springa en sväng .... men hann bara ca 100 m så kände jag att det inte funkade att springa när jag tagit åksjuketablett, så jag la hastigt ner det där, in med hundarna i bilen igen, så drog vi iväg till rinken.

 


  När jag kom hem var det läge att vila en stund. Hade tänkt ta en längre skogspromenad senare, men det började regna, så jag ställde in, kände att hundarna var nöjda med dagen. Jag skrev ju igår morse att jag skulle grilla ifall jag fick feeling .... hade en gnutta feeling ett tag .... men jag hade inget att grilla ... fniss. Kanske ordnar det till i afton istället :)


Idag ska jag åka och umgås med Otto och Pernilla. Jag ska ta med de nya Babblarna-böckerna jag köpt :) Det ska bli superkul :)  I övrigt idag - ja, kanske stanna till på affären och köpa nåt att grilla :)  Och, givetvis, hoppas jag slipper ta åksjuketablett och att jag kan springa. 


Nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken och låta dagen ta fart. Det här blir en underbar dag :)  Hoppas du kan fylla din dag med nåt värt åxå !


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards