Direktlänk till inlägg 17 juli 2020

Sommarvärmen

Av maria tafvelin - 17 juli 2020 08:30

Fredag morgon. 18 grader och nästan klarblå himmel. Det är tunna vita slöjor bara. Nu kommer sommarvärmen


Igår, efter morgonpromenaden gick jag över till Hannah och Robban för att höra dagens planer. Vi hade bestämt att äta lunch tillsammans med Pernilla och Otto, och jag sa att jag skulle fixa maten. Pernilla och Otto dök upp kring 10 och vi bestämde att äta kring 11, eftersom ingen av oss hade ätit frukost förutom otto :)   Jag var med Otto både ute, sen gick vi in till mig, han ville upp i sitt rum och åka ruchkana :)  Jag lagade en gryta med kyckling och fläskytterfilé, morot, brysselkål och paprika. Till det kokade jag matvete. Efter lunchen var Otto vaken ett tag, men skulle sedan sova. Pernilla åkte då, eftersom Mattias skulle hämta Otto, och hon ville ju inte lämna när Otto somnat, så då är det bättre att åka innan han somnar. Jag la honom i vagnen och hann bara gå typ 100 meter så sov han. Parkerade vagnen utanför Hannah och Robban, satte på barnvakterna och gjorde mig redo att hjälpa till att måla. 


Vi hann inte måla så värst länge, så började det regna. Typiskt! Det var bara att avbryta. Otto sov 1.5 tim ungefär, sedan vaknade han och frågade efter traktorn ... fniss. 


NÄr det slutade regna, spände jag Alice för skrindan så Otto fick hänga med och titta på hästarna som står härborta. Alltså, jädrar så ont jag hade innan vi var hemma igen. Alltså, ischias!!!!   Kring 15 kom Mattias och hämtade Otto. Lille gosse, så älskad du är!

 

Jag var tvungen gå in och lägga mig när han åkt. Hade så sjukt ont. Slog av ljudet på telefonen och la mig i soffan. Vaknade av att det knackade på dörren. Där stod Marit! En fb-vän från södra sverige som jag haft mycket kontakt med ffa för några år sedan, då vi båda varit väldigt engagerade i att hjälpa till med att hitta bortsprungna hundar. Snacka om förvånad jag blev :)  Men jättekul att se henne live.  :)


När hon åkt, gick jag ut till Hannah och Robban som höll på med att borsta och måla, men det blev inte så länge, gick in och la mig igen. Den här smärtan är alltid något bättre på morgonen, så just nu känns det helt ok. 


Så, vad händer idag?  Jag vet inte. Tänker att jag får köra spontant som vanligt. De två planer jag hade för semestern, verkar inte riktigt kunna gå i lås, inte än i alla fall. Tur det är 2 veckor kvar. Vandra med hundarna, samt springa 5 km var ju lixom det jag skissat upp. I nuläge känns det som sagt inte troligt, men .... man vet aldrig :)


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Ha en superfin fredag. Fyll den med nåt värt!

Gomorron

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Av maria tafvelin - Tisdag 26 mars 17:28

Tisdag ... ja ... vad kallar man tiden när klockan är 17.30. Det är inte kväll .... afton typ? Det är 3 minusgrader och ... appen säger mest soligt ... men jag vet inte ... nog är det rätt så mycket moln enligt mig :)  Sol upp 5.09 och ner 18.11   ...

Av maria tafvelin - Lördag 16 mars 08:46

Lördag morgon. 3 minusgrader och halvklart. Sol upp 5.46 och ner 17.40 Har precis ätit en rostad macka med avocado och rödlök efter morgonpromenad med hundarna. "Ring så spelar vi" ljuder från högtalaren :)   Då var det helg igen, veckorna går fo...

Av maria tafvelin - Söndag 10 mars 15:11

Söndag eftermiddag. 3 plusgrader och strålande sol. Sol upp 6.07 och ner 17.22   Kom precis in från en längre promenad med hundarna. Men så helvetiskt härligt med sol och några plusgrader! Det gäler att passa på att njuta innan sommaren kommer me...

Av maria tafvelin - Torsdag 7 mars 15:21


HÖrrni. Det är väder, det är SOL, det är soluppgång, men flera timmar till solnedgång. Dagar har gått, mat har lagats och ätits, tårar har runnit (av glädje) skratt har bubblat....    Dag Sixten Ingemar Johansson. Född 2/3 kring 18-snåret. Lagom ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards